BILOVÁ, Štěpánka. Preparing consciously, practicing effectively (English for Law). In Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Preparing consciously, practicing effectively (English for Law)
Name in Czech Jak se připravit pečlivě a procvičovat efektivně (Právnická angličtina)
Authors BILOVÁ, Štěpánka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices, 2015.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14640/15:00086828
Organization unit Language Centre
Keywords (in Czech) komunikační cvičení; technologie ve výuce; aktivní příprava; kombinované studium
Keywords in English communication activities; ICT in teaching; active preparation; part-time students
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Changed: 8/4/2016 15:01.
Abstract
The work of university part-time students in language courses is affected mainly by a reduced number of in-class sessions, which may lead to limiting communicative components of the lessons This paper introduces interactive activities included in the innovated syllabus of English for International Trade Law in a part-time bachelor’ s degree programme at the Faculty of Law, Masaryk University, neverthless, the mentioned examples can be adapted to various other ESP settings. The paper describes several complex activities, presents examples of students’ work, discusses benefits and drawbacks of individual tasks and suggests further alternatives. The activities combine pre-session preparation and in-class work. When preparing the students should be well aware of the aims of the tasks to be able to produce a piece of work which will enable them to practice the language effectively. The activities are designed to support students’ critical thinking and to eliminate "paste & copy" approach. As a whole, they lead to more personalized, communicative and creative tasks.
Abstract (in Czech)
Práce studentů kombinovaného studia bývá v jazykových předmětech ovlivněna zejména sníženou hodinovou dotací, což může vést k omezení komunikačních cvičení. Tento příspěvek prezentuje příklady interaktivních úkolů z inovovaného sylabu kurzu Angličtiny pro právo mezinárodního obchodu nabízeného v rámci bakalářského studia na PrF MU, uvedené ukázky však lze aplikovat na odbornou angličtinu jiných oborů. Prezentace představuje několik komplexních aktivit, uvádí příklady výsledků, hodnotí výhody a nevýhody jednotlivých cvičení a navrhuje možné alternativy. V aktivitách se prolíná domácí příprava a práce v semináři, přičemž je důležité, aby si studenti uvědomovali cíle jednotlivých úkolů. Uvedené aktivity by měli podpořit kritické myšlení a do určité míry odstranit odpovědi formou zkopírovaného textu. Celkově vedou k sérii cvičení, které odrážejí individuální přístup, avšak podporují komunikaci a kreativitu.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUName: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Acronym: IMPACT)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 10/10/2024 16:24