2015
Schüler schreiben einen Notizzettel in drei Sprachen
BRYCHOVÁ, AliceBasic information
Original name
Schüler schreiben einen Notizzettel in drei Sprachen
Name in Czech
Žáci píší vzkaz ve třech jazycích
Name (in English)
Students write a Sticky Note in three Languages
Authors
BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1st. ed. Brno, Deutsch ohne Grenzen. Didaktik Deutsch als Fremdsprache, p. 59-71, 13 pp. 2015
Publisher
Tribun EU
Other information
Language
German
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00086836
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-263-0932-1
UT WoS
000475402600003
Keywords (in Czech)
ovlivňování jazyků; psaní v cizím jazyce; vzkaz; vícejazyčná textová kompetence
Keywords in English
crosslinguistic influence; multilingual text competence; writtig in foreign language; message
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 29/1/2020 15:55, Dana Nesnídalová
In the original language
Im Rahmen einer Forschung wurde die multilinguale Schreibkompetenz der Schüler/innen analysiert. Schüler/innen haben drei vergleichbare Texte in drei Sprachen geschrieben und diese wurden mit der Absicht analysiert, die Einflüsse der Erstsprache (L1) auf die erste Fremdsprache (L2) und die zweite Fremdsprache (L3)und gegebenfalls umgekehrt zu entdecken und eventuell auch Einfluss der Erfahrungen mit dem Spracherwerb auf die sprachliche Produktion auf individueller Basis zu finden.
In Czech
Jako součást výzkumu vícejazyčných písemných dovedností žáků byly analyzovány tři podobné texty ve třech jazycích s úmyslem najít vlivy prvního jazyka (L1) na písemné užívání prvního cizího jazyka (L2) a druhého cizího jazyka (L3) a případně odhalit vliv zkušeností s výukou jazyků na jazykovou produkci na individuální bázi.