D 2015

Schüler schreiben einen Notizzettel in drei Sprachen

BRYCHOVÁ, Alice

Basic information

Original name

Schüler schreiben einen Notizzettel in drei Sprachen

Name in Czech

Žáci píší vzkaz ve třech jazycích

Name (in English)

Students write a Sticky Note in three Languages

Authors

BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1st. ed. Brno, Deutsch ohne Grenzen. Didaktik Deutsch als Fremdsprache, p. 59-71, 13 pp. 2015

Publisher

Tribun EU

Other information

Language

German

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00086836

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-263-0932-1

UT WoS

000475402600003

Keywords (in Czech)

ovlivňování jazyků; psaní v cizím jazyce; vzkaz; vícejazyčná textová kompetence

Keywords in English

crosslinguistic influence; multilingual text competence; writtig in foreign language; message

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 29/1/2020 15:55, Dana Nesnídalová

Abstract

In the original language

Im Rahmen einer Forschung wurde die multilinguale Schreibkompetenz der Schüler/innen analysiert. Schüler/innen haben drei vergleichbare Texte in drei Sprachen geschrieben und diese wurden mit der Absicht analysiert, die Einflüsse der Erstsprache (L1) auf die erste Fremdsprache (L2) und die zweite Fremdsprache (L3)und gegebenfalls umgekehrt zu entdecken und eventuell auch Einfluss der Erfahrungen mit dem Spracherwerb auf die sprachliche Produktion auf individueller Basis zu finden.

In Czech

Jako součást výzkumu vícejazyčných písemných dovedností žáků byly analyzovány tři podobné texty ve třech jazycích s úmyslem najít vlivy prvního jazyka (L1) na písemné užívání prvního cizího jazyka (L2) a druhého cizího jazyka (L3) a případně odhalit vliv zkušeností s výukou jazyků na jazykovou produkci na individuální bázi.

In English

As a part of a research of multilingual writing skills of pupils were three similar texts in three languages analyzed with the intention of the influences of the first language (L1) on dei first foreign language (L2) and the second foreign language (L3) and possibly to discover an influence of the experiences with language acquisition on the linguistic production on an individual basis.