NOVOTNÁ, Jiřina. "Paradoxy" jako prostředek motivace ve vyučování matematice (The "paradox" as the means of motivation in teaching of mathematics). In 9. didaktická konference s mezinárodní účastí. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name "Paradoxy" jako prostředek motivace ve vyučování matematice
Name in Czech "Paradoxy" jako prostředek motivace ve vyučování matematice
Name (in English) The "paradox" as the means of motivation in teaching of mathematics
Authors NOVOTNÁ, Jiřina.
Edition 9. didaktická konference s mezinárodní účastí, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Motivace, matematika, teorie čísel, rozklady čísel.
Keywords in English Motivation; mathematics; number theory; decomposition of numbers.
Changed by Changed by: PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D., učo 1363. Changed: 5/4/2016 12:31.
Abstract
V příspěvku je naznačeno řešení několika jednoduchých úloh, které se zdá být v rozporu s očekávanými výsledky. Výsledné problémy mohou být využity jako motivační činitelé při výuce matematiky
Abstract (in English)
In the article are icluded examples and solutions of some easy additive problems of nuámber theory. Solving of these problems could motivate the students for the study mathematics.
PrintDisplayed: 12/7/2024 15:41