Detailed Information on Publication Record
2015
9. Didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků
NOVOTNÁ, JiřinaBasic information
Original name
9. Didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků
Name in Czech
9. Didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků
Name (in English)
9 th Didactic International Conference. Proceeding
Authors
NOVOTNÁ, Jiřina
Edition
první. Brno, 9. Didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků, p. 5-251, 247 pp. 2015
Publisher
Masasrykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8143-7
Keywords (in Czech)
Motivace; matematika; přírodovědné předměty; problémy vysokoškolské matematiky; oborové didaktiky; interaktivní učební text, elektronická učebnice, mobilní vzdělávání
Keywords in English
Motivation; mathematics; sciences problems of mathematics at universities; didactics; interactive educational text; electronic textbook; iBooks; mobile education.
Tags
Reviewed
Změněno: 5/4/2016 12:22, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.
V originále
Práce s matematickou tématikou jsou věnovány perspektivním metodám ve výuce algebry, geometrie a informatiky. Přírodovědně zaměřené práce se zabývají zajímavými přírodními jevy a otázkami didaktickými. Autoři sborníku doufají, že jejich práce poslouží jako inspirace pro práci učitelů na všech typech škol a pomůže zvýšit zájem mladé generace o matematiku a přírodní vědy.
In English
Mathematically oriented works deal with perspective educational methods in algebra, geometry and informatics. Sciences, focused work dealing with interesting natural phenomena and issues didactic (teaching of practical lessons and supplements of textbooks). The authors of proceedings hope that their works will be inspiration for teachers at basic schools in their difficult work.