s 2015

9. Didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků

NOVOTNÁ, Jiřina

Basic information

Original name

9. Didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků

Name in Czech

9. Didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků

Name (in English)

9 th Didactic International Conference. Proceeding

Authors

NOVOTNÁ, Jiřina

Edition

první. Brno, 9. Didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků, p. 5-251, 247 pp. 2015

Publisher

Masasrykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8143-7

Keywords (in Czech)

Motivace; matematika; přírodovědné předměty; problémy vysokoškolské matematiky; oborové didaktiky; interaktivní učební text, elektronická učebnice, mobilní vzdělávání

Keywords in English

Motivation; mathematics; sciences problems of mathematics at universities; didactics; interactive educational text; electronic textbook; iBooks; mobile education.

Tags

Reviewed
Změněno: 5/4/2016 12:22, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.

Abstract

V originále

Práce s matematickou tématikou jsou věnovány perspektivním metodám ve výuce algebry, geometrie a informatiky. Přírodovědně zaměřené práce se zabývají zajímavými přírodními jevy a otázkami didaktickými. Autoři sborníku doufají, že jejich práce poslouží jako inspirace pro práci učitelů na všech typech škol a pomůže zvýšit zájem mladé generace o matematiku a přírodní vědy.

In English

Mathematically oriented works deal with perspective educational methods in algebra, geometry and informatics. Sciences, focused work dealing with interesting natural phenomena and issues didactic (teaching of practical lessons and supplements of textbooks). The authors of proceedings hope that their works will be inspiration for teachers at basic schools in their difficult work.