2015
Pravděpodobnostní modely
NOVOTNÁ, JiřinaZákladní údaje
Originální název
Pravděpodobnostní modely
Název česky
Pravděpodobnostní modely
Název anglicky
Probabilistic Models
Autoři
NOVOTNÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
STUDIA SCIENTIFICA FACULTATIS PAEDAGOGICAE UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK 2015, No 2, Ružomberok, pedagogická fakulta Katolické univerzity v Ružomberoku, 2015, 1336-2232
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00086842
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Motivace; hra; pravděpodobnost; četnost; graf.
Klíčová slova anglicky
Motivation; game; probability; frequency; graph.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2016 14:44, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.
V originále
Příspěvek je věnován matematické přípravě budoucích učitelů 1. stupně základní školy. Obsahuje tři zajímavé úlohy, které jsou nazvány: Šťastná sedmička, jedna z Penneyových her a Jak zvýšit prodej čokolády? Při jejich řešení je nastíněn empirický i teoretický přístup. Z hodnocení maturit a matematických soutěží na 10 školách vyplývá, že stochastickým problémům není na základních a středních školách věnována dostatečná pozornost a proto je nutné toto téma do výuky pravidelně zařazovat, a to již od 1. stupně základní školy.
Anglicky
The article focuses on mathematics training of future teachers of the 1st level of basic schol. It contains several interesting problems: The Happy Seven, The Game of Penney and How to increase sales of chocolates? When the solution is outlined empirical and theoretical approach. The evaluation of graduation and mathematics competitions in 10 schools shows that stochastic problems is not in primary and secondary schools given sufficient attention and therefore it is necessary this topic to regularly include teaching, and has been since the first grade of primary school.