Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1337937, author = {Mareš, Jan and Lukas, Josef}, booktitle = {PhD Existence 6 „Výzkum +/vs./- praxe“}, keywords = {tacit knowledge; teacher education; psychological literacy}, language = {cze}, title = {Tacitní znalosti začínajících vyučujících. Mezi hledáním svatého grálu a objevováním kola}, url = {http://contexo.cz/cs/phdexistence6}, year = {2016} }
TY - CONF ID - 1337937 AU - Mareš, Jan - Lukas, Josef PY - 2016 TI - Tacitní znalosti začínajících vyučujících. Mezi hledáním svatého grálu a objevováním kola KW - tacit knowledge KW - teacher education KW - psychological literacy UR - http://contexo.cz/cs/phdexistence6 N2 - Diskusní příspěvek se zaměřuje na akuální a populární téma tacitních znalostí začínajících vyučujících. Tacitní znalosti (Šíp, Švec, 2013) ve spojení s tématem výuky představují konceptualizaci vycházející z původního Polanyiho konceptu (1958). Tato koncepce je lákavou možností uchopit osobní, verbálně neuchopitelnou, procedurálně zaměřenou a obtížně sdělitelnou zkušenost (knowledge) a odlišuje ji od znalosti explicitní, která je též osobní a vztažená k vnějšímu prostředí, ale je sdělitelná. Příspěvek se zamýšlí nad výhodami a nevýhodami této konceptualizace a snaží se nabídnout i další možnosti konceptualizace (rané) profesní zkušenosti vycházející z poznatků a konstruktů kognitivní psychologie s cílem posílit profesní (sebe)reflexi začínajících vyučujících. ER -
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Tacitní znalosti začínajících vyučujících. Mezi hledáním svatého grálu a objevováním kola. In \textit{PhD Existence 6 „Výzkum +/vs./- praxe“}. 2016.
|