MIŠKOV, Jan and Tomáš BÁRTEK. Potenciál her ve vzdělávání a získávání využitelných schopností (The potential of games in education and the acquisition of useful skills). In Safer Internet Day. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Potenciál her ve vzdělávání a získávání využitelných schopností
Name (in English) The potential of games in education and the acquisition of useful skills
Authors MIŠKOV, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Tomáš BÁRTEK (203 Czech Republic).
Edition Safer Internet Day, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 20206 Computer hardware and architecture
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL událost na sociální síti
RIV identification code RIV/00216224:14230/14:00086867
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) persvazivní hry; vzdělávání; internetová bezpečnost; rating; gamifikace; magický kruh; závislost
Keywords in English persuasive games; education; internet safety; rating; gamification; magic circle; addiction
Changed by Changed by: Mgr. Jan Miškov, učo 140427. Changed: 2/3/2016 01:41.
Abstract
Příspěvek v rámci Dne bezpečnějšího internetu na Katedře mediálních studií a žurnalistiky FSS MU nejprve vymezil pojem hra jako takový, dále se věnoval typům her a jejich různým podobám v kultuře a společnosti, konkrétně se kupř. zaměřil na hry persvazivní, sportovní i na tzv. larpy. V souvislosti s prorůstáním herních prvků do každodenního života byl zmiňován aktuální fenomén gamifikace. Z hlediska vhodnosti pro cílové skupiny jsme dále pojednávali o ratingu počítačových her, o roli rodičů při regulaci přístupnosti ke hrám a internetu obecně. Následně jsme se s přítomnými posluchači zejména z řad učitelů středních škol bavili o možnostech využití her ve vzdělávání, o konkrétních aplikacích ve výuce a jejich potenciálů pro získávání využitelných schopností. Závěrem prezentace shrnula přínosy i negativa her pro studenty. Po projekci dokumentu o závislosti na počítačových hrách proběhla odborná diskuze k dané problematice.
Abstract (in English)
In our talk under the Safer Internet Day at Department of media studies and journalism of Faculty of social studies at Masaryk University we first defined the concept of the game as such, then the types of games and their various forms in culture and society, e.g. persuasive games, sports and so called larps among others. In the context of spreading the game elements into everyday life we referred to the current phenomenon of gamification. In terms of suitability for target groups we were also dealing with a rating of computer games, role of parents in regulating access to games and the internet in general. Next we presented to the audience, mainly secondary school teachers, the possibilities of using games in education, specific applications in teaching and their potential for the acquisition of useful skills. Finally, the presentation summarized the benefits and drawbacks of games for the students. After the screening of a document about the addiction on computer games discussion with experts was held on the issue.
PrintDisplayed: 17/8/2024 13:09