B 2015

Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii

BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii

Name in Czech

Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii

Name (in English)

The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders

Authors

BUCHTOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš ČECH (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Martina DAMIANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Michaela FIALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ivana KOLIBOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Viktor KRIŽO (703 Slovakia, belonging to the institution), Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří MARTINEC (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila MATOCHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lucie NOVÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan OLBERT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana PAVLÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tereza PETINISOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavla PITNEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína PŘIBYLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra SEGEŤOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina ŠTRAUSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Adéla TICOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, 303 pp. 2015

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00086878

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8131-4

Keywords (in Czech)

etopedie; speciální pedagogika; speciální edukační potřeba; informovaná intervence; inkluze ve vzdělávání; porucha chování; problémy v chování

Keywords in English

special education; special educational needs; informed intervention; inclusion; behavioural disorder; behavioural difficulties

Tags

Reviewed
Změněno: 13/3/2016 19:23, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Abstract

V originále

Monografie reaguje na konkrétní potřeby školské praxe posílit cílenou speciálněpedagogickou práci s dětmi v riziku/s problémy/s poruchami chování. Poskytuje aktuálními výzkumy podložené informace o specifických potřebách dětí, pedagogů i pedagogických procesů. Nabízí širokou platformu zdrojů pro změny a rozvoj strategií v přímé práci s cílovou skupinou a v rozvoji školského a institucionálního prostředí ve prospěch inkluze těchto dětí do běžných sociálních struktur jejich každodenního života s perspektivou kvality života v dospělosti. Kapitoly knihy reprezentují zjištění z výzkumných šetření, která se předmětem svého zájmu dotýkala jak tématu resilience dětí vůči rozmanitým rizikům, tak tématu intervence v inkluzivně pojaté etopedii.

In English

The publication reacts to the particular needs of school practice to strengthen the targeted Special Education of children at risk/with behavioural disorders. It is a reflection of the actual development in the field of Education of Children with Behavioural Difficulties/Disorders defined as the transformation of the Institutional Education and delegation of Intervention to mainstream schools and other social environments natural for a child. The publication provides a range of information about specific educational needs of children, teachers and educational processes based on the actual research.

Links

MUNI/A/1169/2014, interní kód MU
Name: Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Investor: Masaryk University, Category A