Detailed Information on Publication Record
2015
Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii
BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ et. al.Basic information
Original name
Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii
Name in Czech
Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii
Name (in English)
The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders
Authors
BUCHTOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš ČECH (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Martina DAMIANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Michaela FIALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ivana KOLIBOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Viktor KRIŽO (703 Slovakia, belonging to the institution), Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří MARTINEC (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila MATOCHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lucie NOVÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan OLBERT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana PAVLÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tereza PETINISOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavla PITNEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína PŘIBYLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra SEGEŤOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina ŠTRAUSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Adéla TICOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, 303 pp. 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00086878
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8131-4
Keywords (in Czech)
etopedie; speciální pedagogika; speciální edukační potřeba; informovaná intervence; inkluze ve vzdělávání; porucha chování; problémy v chování
Keywords in English
special education; special educational needs; informed intervention; inclusion; behavioural disorder; behavioural difficulties
Tags
Reviewed
Změněno: 13/3/2016 19:23, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Monografie reaguje na konkrétní potřeby školské praxe posílit cílenou speciálněpedagogickou práci s dětmi v riziku/s problémy/s poruchami chování. Poskytuje aktuálními výzkumy podložené informace o specifických potřebách dětí, pedagogů i pedagogických procesů. Nabízí širokou platformu zdrojů pro změny a rozvoj strategií v přímé práci s cílovou skupinou a v rozvoji školského a institucionálního prostředí ve prospěch inkluze těchto dětí do běžných sociálních struktur jejich každodenního života s perspektivou kvality života v dospělosti. Kapitoly knihy reprezentují zjištění z výzkumných šetření, která se předmětem svého zájmu dotýkala jak tématu resilience dětí vůči rozmanitým rizikům, tak tématu intervence v inkluzivně pojaté etopedii.
In English
The publication reacts to the particular needs of school practice to strengthen the targeted Special Education of children at risk/with behavioural disorders. It is a reflection of the actual development in the field of Education of Children with Behavioural Difficulties/Disorders defined as the transformation of the Institutional Education and delegation of Intervention to mainstream schools and other social environments natural for a child. The publication provides a range of information about specific educational needs of children, teachers and educational processes based on the actual research.
Links
MUNI/A/1169/2014, interní kód MU |
|