BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii (The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders). první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 303 pp. ISBN 978-80-210-8131-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii
Name in Czech Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii
Name (in English) The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders
Authors BUCHTOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš ČECH (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Martina DAMIANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Michaela FIALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ivana KOLIBOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Viktor KRIŽO (703 Slovakia, belonging to the institution), Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří MARTINEC (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila MATOCHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lucie NOVÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan OLBERT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana PAVLÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tereza PETINISOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavla PITNEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína PŘIBYLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra SEGEŤOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina ŠTRAUSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Adéla TICOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, 303 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086878
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8131-4
Keywords (in Czech) etopedie; speciální pedagogika; speciální edukační potřeba; informovaná intervence; inkluze ve vzdělávání; porucha chování; problémy v chování
Keywords in English special education; special educational needs; informed intervention; inclusion; behavioural disorder; behavioural difficulties
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 13/3/2016 19:23.
Abstract
Monografie reaguje na konkrétní potřeby školské praxe posílit cílenou speciálněpedagogickou práci s dětmi v riziku/s problémy/s poruchami chování. Poskytuje aktuálními výzkumy podložené informace o specifických potřebách dětí, pedagogů i pedagogických procesů. Nabízí širokou platformu zdrojů pro změny a rozvoj strategií v přímé práci s cílovou skupinou a v rozvoji školského a institucionálního prostředí ve prospěch inkluze těchto dětí do běžných sociálních struktur jejich každodenního života s perspektivou kvality života v dospělosti. Kapitoly knihy reprezentují zjištění z výzkumných šetření, která se předmětem svého zájmu dotýkala jak tématu resilience dětí vůči rozmanitým rizikům, tak tématu intervence v inkluzivně pojaté etopedii.
Abstract (in English)
The publication reacts to the particular needs of school practice to strengthen the targeted Special Education of children at risk/with behavioural disorders. It is a reflection of the actual development in the field of Education of Children with Behavioural Difficulties/Disorders defined as the transformation of the Institutional Education and delegation of Intervention to mainstream schools and other social environments natural for a child. The publication provides a range of information about specific educational needs of children, teachers and educational processes based on the actual research.
Links
MUNI/A/1169/2014, interní kód MUName: Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 25/4/2024 06:26