HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. Nová kultura vyučování a učení v primární škole na příkladech. (The new Culture of Teaching and Learning at Primary School in Examples). Online. In Porubský, Š., Lynch, Z. (eds.). Kurikulárna reforma a perspektívy základnej školy. 1st ed. Banská Bystrica: Banská Bystrica: PF UMB, 2015, p. 22-40. ISBN 978-80-557-1024-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nová kultura vyučování a učení v primární škole na příkladech.
Name (in English) The new Culture of Teaching and Learning at Primary School in Examples
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Veronika RODOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Banská Bystrica, Kurikulárna reforma a perspektívy základnej školy, p. 22-40, 19 pp. 2015.
Publisher Banská Bystrica: PF UMB
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086901
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-557-1024-2
Keywords (in Czech) Nová (produktivní) kultura vyučování a učení; didaktický konstruktivismus; živý obraz; hermeneutická analýza; diskursivní interpretace
Keywords in English New (productive) culture of teaching and learning; didactic constructivism; still pictures; hermeneutical analysis; discursive interpretation
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 15/3/2016 21:45.
Abstract
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativní­ analýzy autorského výukového programu, který naplňuje požadavky nové (produktivní) kultury vyučování a učení. Analýza konstruktivisticky pojatých úloh v podobě obrazového textu byla provedena metodami hermeneutické analýzy a diskurzivní interpretace.
Abstract (in English)
The paper presents the results of a qualitative analysis of authorised educational program that meets the requirements of the new (productive) culture of teaching and learning. Constructivist analysis tasks conceived as a pictorial text was made by means of hermeneutic methods of analysis and interpretation of discourse.
Links
MUNI/A/1317/2014, interní kód MUName: Determinanty účinnosti učitelských praxí
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 18/6/2024 10:26