Detailed Information on Publication Record
2015
Aplikace mechanismů sociální pedagogiky do sociální a pedagogické práce; praxe a výzkum
GULOVÁ, Lenka, Markéta SEDLÁKOVÁ, Veronika NÝDRLOVÁ, Jan BUCHTA, Veronika KOLAŘÍKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Aplikace mechanismů sociální pedagogiky do sociální a pedagogické práce; praxe a výzkum
Name (in English)
Application of Mechanisms of Social Education in Social Work and Teaching; Practice and Research
Authors
GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Markéta SEDLÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika NÝDRLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan BUCHTA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika KOLAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Margita RÁCOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Radim ŠÍP (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, 180 pp. 2015
Publisher
MUNIPRESS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Účelové publikace
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00086913
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8159-8
Keywords (in Czech)
Sociální pedagogika; analýza výzkumu; aplikace do praxe; sociální práce; sociálně znevýhodněné skupiny; kvalitativní metodologie
Keywords in English
Social education; research analysis; application in practice; social work; socially disadvantaged groups; qualitative methodology
Tags
Reviewed
Změněno: 15/8/2016 15:12, Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
V originále
Publikace představuje různé oblasti, do kterých lze implementovat sociálně pedagogické mechanismy a přístupy. Přes různorodost oblastí, které se zde otvírají, lze nalézt společná témata a blízkost cílových skupin. Jednotlivé kapitoly spojuje různé definování sociální pedagogiky, metodologie v pomáhajících profesích a snahy o podporu a aktivizaci nejrůznějších skupin obyvatelstva. Představuje se zde téma menšin, souvislosti mezi sociální pedagogikou a speciální pedagogikou, propojení sociální pedagogiky a sociální práce a význam dramatické výchovy v aktivizaci sociálně znevýhodněných jedinců a skupin. V kapitolách se rovněž uvádí příklady výzkumných šetření a jejich významu pro zefektivnění praxe. Jedná se zejména o kvalitativní metodologii.
In English
The publication presents different areas in which mechanisms and approaches of social education can be implemented. Common topics and relations among target groups can be identified within the variety of topics that open themselves here. The individual chapters are connected by different definitions of social education, methodology in helping professions and the effort for support and activation of various groups of the population. There is the topic of minorities, connections between social education and special education, links between social education and social work and the importance of drama education in activation of socially disadvantaged individuals and groups. The chapters also contain examples of research investigations and their importance for increasing the effectiveness of practice. They follow mainly the qualitative methodology.
Links
MUNI/A/1312/2014, interní kód MU |
|