D 2014

Výzkum jako aktivizační metoda

ŠKUBALOVÁ, Tereza

Basic information

Original name

Výzkum jako aktivizační metoda

Edition

Brno, Učíme psychologii, 2014

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

aktivizační metody, projektová výuka, kolaborace, dialog, facilitace

Keywords in English

activation methods, project based learning, collaboration, dialogue, facilitation
Změněno: 8/3/2016 16:27, Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek seznamuje se zkušeností implementace aktivizačních metod v rámci projektového vyučování v seminářích vývojové psychologie. Studující v prvního ročníku (druhý semestr) naplánovali a realizovali malé výzkumné projekty týkající se témat vývojové psychologie, která si sami zvolili. V článku mapovány změny ve struktuře a organizaci seminářů vývojové psychologie v daných podmínkách rozvrhu. Zkušenosti z roku 2014 jsou popsány detailněji.

In English

This article presents an experience with implementing activation methods within project based learning into seminars of developmental psychology. First year students (second semester) were asked to plan and execute small research projects covering topics of their choosing within the domain of developmental psychology. Changes in structure and organisation of seminars within given schedule conditions are aso mapped. Experiences from the year 2014 are described in greater detail.