ŠINDELKOVÁ, Monika, Alžběta MÁLKOVÁ a Irena PLUCKOVÁ. Souvislost chemického experimentu a znalostí žáků v procesu zkušenostního učení. In 9. didaktická konference s mezinárodní účastí. 2015. ISBN 978-80-210-7814-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Souvislost chemického experimentu a znalostí žáků v procesu zkušenostního učení
Název česky Souvislost chemického experimentu a znalostí žáků v procesu zkušenostního učení
Název anglicky Casual link of chemical experiment and pupil´s knowledge in experiential learning process
Autoři ŠINDELKOVÁ, Monika, Alžběta MÁLKOVÁ a Irena PLUCKOVÁ.
Vydání 9. didaktická konference s mezinárodní účastí, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7814-7
Klíčová slova česky Demonstrační experiment; Deweyho model zkušenostního učení; experiment, chemie; Kolbův cyklus učení; kužel zkušenosti; paměť; zkušenost; zkušenostní učení; znalost; žákovský experiment
Klíčová slova anglicky Demonstration; Dewey´s experiential learning model; experiment; chemistry, Kolb´s experiential learning cycle; cone if experience; memory; experience; experiential learning; knowledge
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Změněno: 9. 3. 2016 08:28.
Anotace
Tento příspěvek se z velkého množství různých netradičních didaktických metod zabývá zkušenostním učení, resp. jeho aplikací v předmětu chemie na základní škole prostřednictví chemického experimentu. První kapitola textu vymezuje pojem „zkušenostní učení“ a shrnuje teoretická východiska s důrazem na Deweyho model zkušenostního učení, Daleho kužel zkušenosti a na Kolbův cyklus zkušenostního učení. Druhá kapitola obsahuje teoretický úvod k problematice chemického experimentu ve vyučování. Poslední část textu je věnována výzkumnému šetření, jehož úkolem bylo zmapovat průměrnou míru zapamatování si s ohledem na různé vyučovací metody – výklad, žákovský a demonstrační experiment.
Anotace anglicky
From the large variety of non-traditional teaching methods is the article deals with application of experiential learning in chemistry at the elementary school through the chemical experiments. The first chapter defines the concept of "experiential learning" and summarizes the theoretical background with emphasis on Dewey's model of experiential learning, Dale´s cone of experience and Kolb's experiential learning cycle. The second chapter contains a theoretical introduction of chemical experiments in teaching. The last part contains results of the research aimed to map the average rate of remembering with a regard to different teaching methods – lecture, experiment and demostration.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 18:58