Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1338760, author = {Pančocha, Karel and Slepičková, Lenka}, booktitle = {III. Olomoucké speciálněpedagogické dny}, keywords = {inclusive education; attitudes towards inclusive education; learners with special needs}, language = {cze}, title = {Postoje české veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání}, url = {http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/Specka2015/Program%202015.pdf}, year = {2015} }
TY - CONF ID - 1338760 AU - Pančocha, Karel - Slepičková, Lenka PY - 2015 TI - Postoje české veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání KW - inclusive education KW - attitudes towards inclusive education KW - learners with special needs UR - http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/Specka2015/Program%202015.pdf N2 - Postoje veřejnosti mohou ovlivňovat rozhodnutí důležitých aktérů (politiků, vedení škol, pedagogických pracovníků) a stát se tak bariérou nebo naopak facilitátorem pro společné vzdělávání všech žáků. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na postoje české veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání žáků s tělesným, smyslovým, mentálním postižením a poruchami chování. Šetření proběhlo na reprezentativním vzorku české populace starší 15 let (N=1 797). Největší distance byla zaznamenána vůči žákům s poruchami chování, naopak inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením je pro českou veřejnost akceptovatelné v největší míře. Postoje k inkluzivnímu vzdělávání žáků s tělesným a smyslovým postižením se liší na základě věku, vzdělání a zkušenosti respondentů. Postoje k inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením a poruchami chování vykazují stabilní hodnoty napříč sociodemografickými charakteristikami respondentů. ER -
PANČOCHA, Karel a Lenka SLEPIČKOVÁ. Postoje české veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání. In \textit{III. Olomoucké speciálněpedagogické dny}. 2015.
|