PANČOCHA, Karel a Lenka SLEPIČKOVÁ. Postoje české veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání. In III. Olomoucké speciálněpedagogické dny. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postoje české veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání
Název anglicky Attitudes of Czech public towards inclusive education
Autoři PANČOCHA, Karel a Lenka SLEPIČKOVÁ.
Vydání III. Olomoucké speciálněpedagogické dny, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW bulletin abstraktů
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; postoje české veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání; žáci se zdravotním postižením
Klíčová slova anglicky inclusive education; attitudes towards inclusive education; learners with special needs
Změnil Změnila: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Změněno: 10. 3. 2016 13:29.
Anotace
Postoje veřejnosti mohou ovlivňovat rozhodnutí důležitých aktérů (politiků, vedení škol, pedagogických pracovníků) a stát se tak bariérou nebo naopak facilitátorem pro společné vzdělávání všech žáků. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na postoje české veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání žáků s tělesným, smyslovým, mentálním postižením a poruchami chování. Šetření proběhlo na reprezentativním vzorku české populace starší 15 let (N=1 797). Největší distance byla zaznamenána vůči žákům s poruchami chování, naopak inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením je pro českou veřejnost akceptovatelné v největší míře. Postoje k inkluzivnímu vzdělávání žáků s tělesným a smyslovým postižením se liší na základě věku, vzdělání a zkušenosti respondentů. Postoje k inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením a poruchami chování vykazují stabilní hodnoty napříč sociodemografickými charakteristikami respondentů.
Anotace anglicky
Attitudes of general public towards inklusive education can influence decision making of the key actores (politicians, school management, teachers and headteachers etc.) and became a barrier or facilitator of the inclusion as such. Our research focused on the atttitudes of the Czech general public towards inklusive education of learners with different impairments (sensory, mobility, mental etc.). The sample was representative for Czech pupulation aged 15+. The most negative attitudes were measured in relation to the learners with behavioural impairments, on the other hand, the physical impairment is accepted the most. The attitudes differs in various groups of respondents (age, education and experience).
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:12