PROCHÁZKOVÁ, Lenka. Postoje učitelů základních škol k problematice poruch příjmu potravy (Attitudes of primary school teachers on the issue of eating disorders). In ŘEHULKA, E., SLANÁ REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. 1st ed. Brno: MU, 2015, p. 376-382. ISBN 978-80-210-8139-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postoje učitelů základních škol k problematice poruch příjmu potravy
Name in Czech Postoje učitelů základních škol k problematice poruch příjmu potravy
Name (in English) Attitudes of primary school teachers on the issue of eating disorders
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015, p. 376-382, 7 pp. 2015.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00089520
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8139-0
Keywords (in Czech) Postoj; sémantický diferenciál; interview; výchova ke zdraví; učitel;
Keywords in English Attitude; semantic differential; interview; health education; teacher;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D., učo 92125. Changed: 31/3/2020 05:51.
Abstract
Příspěvek „Postoje učitelů základních škol k problematice poruch příjmu potravy“ je zaměřen na výzkum postojů učitelů vyučujících na 2. stupni základních škol předmět Výchova ke zdraví či ekvivalent tohoto předmětu. Cílem výzkumného šetření, bylo zjistit rozdíl v postojích z hlediska aprobace učitele, pohlaví, věku a délky pedagogické praxe k různým aspektům poruch příjmu potravy. Jako výzkumný nástroj byl použit sémantický diferenciál. Doplňující výzkumnou metodu jsme zvolili polostrukturované interview.
Abstract (in English)
The contribution of primary school teachers' attitudes toward eating disorders focuses on research into the attitudes of teachers in second grade primary school subject Health Education or the equivalent of this subject. The aim of the research was to determine the difference in the attitudes of teachers in terms of approvals, sex, age and length of teaching experience different aspects of eating disorders. As a research tool was used semantic differential. Additional research method we have chosen semi-structured interview.
Links
MUNI/A/0963/2015, interní kód MUName: Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Acronym: VOČaZ)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 10/7/2024 07:35