Detailed Information on Publication Record
2015
CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Alena HRADILOVÁ and Libor ŠTĚPÁNEKBasic information
Original name
CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016
Name in Czech
CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016
Authors
SEDLÁČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Alena HRADILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Libor ŠTĚPÁNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, 233 pp. 2015
Publisher
Česká a slovenská asosiace učitelů jazykových center na VŠ
Other information
Language
English
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14640/15:00086956
Organization unit
Language Centre
ISSN
Keywords (in Czech)
univerzitní jazyková centra; odborný a akademický cizí jazyk; soft skills; videokonferenční výuka;testování
Keywords in English
Language Centres in Higher Education; LSP; soft skills; videoconference teaching;testing
Změněno: 8/4/2016 15:08, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
CASALC Review a reviewed journal of Czech and Slovak Association of Language Centres which publishes articles connected to language teaching at tertiary education. This journal issue presents a collection of articles by specialists and practitioners from 15 different countries, focusing on innovations in teaching languages for specific purposes, soft skills in teaching languages for academic purposes, teaching via video conferencing, research at language centres and testing.
In Czech
CASALC Review je odborný recenzovaný časopis České a slovenské asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, který se věnuje otázkám jazykového vzdělávání na vysokých školách. Dané číslo časopisu shromažďuje články odborníků a praktiků z 15 zemí zaměřené na inovativní přístupy k výuce v oblasti odborného jazyka, soft skills v prostředí akademického jazyka, videokonferenční výuky a problematiku výzkumu a testování.