s 2015

CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016

SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Alena HRADILOVÁ and Libor ŠTĚPÁNEK

Basic information

Original name

CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016

Name in Czech

CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016

Authors

SEDLÁČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Alena HRADILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Libor ŠTĚPÁNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Brno, 233 pp. 2015

Publisher

Česká a slovenská asosiace učitelů jazykových center na VŠ

Other information

Language

English

Type of outcome

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14640/15:00086956

Organization unit

Language Centre

ISSN

Keywords (in Czech)

univerzitní jazyková centra; odborný a akademický cizí jazyk; soft skills; videokonferenční výuka;testování

Keywords in English

Language Centres in Higher Education; LSP; soft skills; videoconference teaching;testing
Změněno: 8/4/2016 15:08, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Abstract

V originále

CASALC Review a reviewed journal of Czech and Slovak Association of Language Centres which publishes articles connected to language teaching at tertiary education. This journal issue presents a collection of articles by specialists and practitioners from 15 different countries, focusing on innovations in teaching languages for specific purposes, soft skills in teaching languages for academic purposes, teaching via video conferencing, research at language centres and testing.

In Czech

CASALC Review je odborný recenzovaný časopis České a slovenské asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, který se věnuje otázkám jazykového vzdělávání na vysokých školách. Dané číslo časopisu shromažďuje články odborníků a praktiků z 15 zemí zaměřené na inovativní přístupy k výuce v oblasti odborného jazyka, soft skills v prostředí akademického jazyka, videokonferenční výuky a problematiku výzkumu a testování.