Detailed Information on Publication Record
2016
Pre-service teacher experience with inquiry-based science education
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
Pre-service teacher experience with inquiry-based science education
Name in Czech
Zkušeností pre-service učitelů s IBSE
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Valencia, Spain, INTED2016 Proceedings.10th International Technology, Education and Development Conference, p. 6375-6381, 7 pp. 2016
Publisher
IATED Academy
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Spain
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00089562
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-84-608-5617-7
ISSN
UT WoS
000402738406051
Keywords (in Czech)
zkušenost; IBSE; pregraduální učitelské vzdělávání; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English
experience; inquiry-based science education; pre-service teacher education; science education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 24/7/2017 18:47, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
The research is aimed to pre-service teacher education, especially if teachers acquire innovative methods, such as inquiry-based science education, that they encounter newly during their university courses. This study presents the results of qualitative and quantitative research of an experience of pre-service teachers with inquiry-based science education. Doi URL and refers to a website publisher, which is published only abstracts. The whole article is posted after paying a fee, as is usual today.
In Czech
Výzkum je orientován na učitelské pregraduální vzdělávání, zejména na získávání inovovaných vzdělávacích metod jako je IBSE, které získávají během přípravy na vysoké škole. Tato studie prezentuje výsledky kvantitativního a kvalitativního výzkumu zkušeností pre-service učitelů s IBSE. URL a doi odkazuje na stránku nakladatele, kde je uveřejněn pouze abstrakt. Celý článek je zaslán po zaplacení poplatku, jak je dnes obvyklé.