D 2016

Pre-service teacher experience with inquiry-based science education

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Pre-service teacher experience with inquiry-based science education

Name in Czech

Zkušeností pre-service učitelů s IBSE

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Valencia, Spain, INTED2016 Proceedings.10th International Technology, Education and Development Conference, p. 6375-6381, 7 pp. 2016

Publisher

IATED Academy

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Spain

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00089562

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-84-608-5617-7

ISSN

UT WoS

000402738406051

Keywords (in Czech)

zkušenost; IBSE; pregraduální učitelské vzdělávání; přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

experience; inquiry-based science education; pre-service teacher education; science education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 24/7/2017 18:47, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

The research is aimed to pre-service teacher education, especially if teachers acquire innovative methods, such as inquiry-based science education, that they encounter newly during their university courses. This study presents the results of qualitative and quantitative research of an experience of pre-service teachers with inquiry-based science education. Doi URL and refers to a website publisher, which is published only abstracts. The whole article is posted after paying a fee, as is usual today.

In Czech

Výzkum je orientován na učitelské pregraduální vzdělávání, zejména na získávání inovovaných vzdělávacích metod jako je IBSE, které získávají během přípravy na vysoké škole. Tato studie prezentuje výsledky kvantitativního a kvalitativního výzkumu zkušeností pre-service učitelů s IBSE. URL a doi odkazuje na stránku nakladatele, kde je uveřejněn pouze abstrakt. Celý článek je zaslán po zaplacení poplatku, jak je dnes obvyklé.