Detailed Information on Publication Record
2015
Výchova k občanství :doporučujeme pro 7. ročník základní školy a sekundy víceletého gymnázia
LUNEROVÁ, Jitka, Radim ŠTĚRBA and Monika SVOBODOVÁBasic information
Original name
Výchova k občanství :doporučujeme pro 7. ročník základní školy a sekundy víceletého gymnázia
Name in Czech
Výchova k občanství :doporučujeme pro 7. ročník základní školy a sekundy víceletého gymnázia
Name (in English)
citizenship education
Authors
LUNEROVÁ, Jitka, Radim ŠTĚRBA and Monika SVOBODOVÁ
Edition
4. vyd. Brno, 80 pp. 2015
Publisher
Nová škola
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7289-718-6
Keywords (in Czech)
občanská výchova výchova k občanství
Keywords in English
civics citizenship education
Tags
Reviewed
Změněno: 21/9/2016 08:15, Dana Nesnídalová
V originále
Učebnice občanské výchovy pro žáky 7. ročníků ZŠ. Obsahuje přehledný výklad několika základních okruhů z učiva probíraného v rámci RVP ZV v 7. ročníku. Věnuje se tématům já - my - kam patřím (identita, osobní rozvoj, vztahy mezi lidmi, soužití mezi lidmi, naše škola, lidská setkání), já a moje kořeny (historická tradice, kultura, kulturní rozmanitosti), já a společenský systém (základní principy demokracie, historické typy států, lidská práva v minulosti a dnes), já a peníze (majetek a vlastnictví, rodinný rozpočet, péče o majetek, hodnoty, základní principy tržního hospodářství). Vlastní výklad učiva je doplněn průřezovými tématy, literárními ukázkami a návrhy úkolů a projektů. Kromě zpracovaných témat obsahuje učebnice také klíčové kompetence a očekávané výstupy k probíranému učivu.
In English
The textbook of civics for pupils of the 7th grade of primary school. Provides a simple interpretation of several basic areas of the curriculum discussed under FEP in the 7th class. It covers the topics I - we - where I belong (identity, personal development, interpersonal relations, coexistence among people, our schools, human encounters), me and my roots (historical traditions, culture, cultural diversity), me and the social system (base principles of democracy, historical types of law, human rights in the past and today), me and money (assets and property, family budget, taking care of property values, basic principles of the market economy). Own interpretation of the curriculum is supplemented by cross-cutting themes, literary examples and suggestions of tasks and projects. In addition to processed themes include textbooks also key competencies and expected outcomes of the discussed curriculum.