2013
Kierunki badań dydaktycznych v Republice Czeskiej
ČAPKA, František a Jaroslav VACULÍKZákladní údaje
Originální název
Kierunki badań dydaktycznych v Republice Czeskiej
Název česky
Zaměření didaktického bádání v České republice
Název anglicky
The focus od educational research in the Czech republic
Autoři
ČAPKA, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Jaroslav VACULÍK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Toruń, Toruńskie Spotkania Dydaktyczne X. Kierunki badań dydaktycznych. Kierunki zmian edukacji historycznej, od s. 59-63, 5 s. 2013
Nakladatel
SOP Toruń
Další údaje
Jazyk
polština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00087104
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-83-7352-204-6
Klíčová slova česky
didaktika dějepisu; školský zákon; vzdělávací program; školní předmět dějepis; člověk a společnost; učebnice dějepisu
Klíčová slova anglicky
didaktics of history; education law; training program; the school subject history; man and society; history text books
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2016 10:37, Dana Nesnídalová
V originále
Zasadnicze zmiany polityczno-ekonomiczne w Czechoslowacji po 1989 r., co jest caľkowicie srozumiaľe, uwidoczniľy się takže w sferze szkolnictwa i nauczania historii. W mysl ustawy z 1990 r. obowiązek szkolny mial trwać 9 lat. W polowie lat 90. pierwszy etap szkoly podstawowej przedľužno do lat pięciu oraz wprowadzono obowiązkową 9. klasę. W 2004 r. przyjęto novą ustawę o szkolnictwie, która respektowala tendencje demokratyczne i pluralistyczne kstaľcenia powszechnego na świecie. 1 lipca 2007 r. zgodnie z tą ustawą wprowadzono tzw. Ramowy Program Kstaľcenia i Szkolny Program Kstaľcenia. Badania na podstawie dokumentów bieżącą analizę stanu Dydaktyka historii w szkolach w Czechach.
Česky
Zásadní politicko-ekonomické změny v Československu po roce 1989 se přirozeně promítly i do školství a do výuky dějepisu. Zákonem z roku 1990 byla stanovena povinná školní docházka na 9 let, od poloviny 90. let byl první stupeň základní školy prodloužen na pět let a zaveden povinný 9. ročník. V roce 2004 byl přijat nový školský zákon, který respektoval demokratické a pluralitní trendy všeobecného vzdělávání ve světě. 1. červencem 2007 byl tímto zákonem zaveden tzv. Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program. Studie na základě výzkumu dokumentů provádí analýzu stavu současné didaktiky dějepisu na českých školách.