D 2013

Kierunki badań dydaktycznych v Republice Czeskiej

ČAPKA, František a Jaroslav VACULÍK

Základní údaje

Originální název

Kierunki badań dydaktycznych v Republice Czeskiej

Název česky

Zaměření didaktického bádání v České republice

Název anglicky

The focus od educational research in the Czech republic

Autoři

ČAPKA, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Jaroslav VACULÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Toruń, Toruńskie Spotkania Dydaktyczne X. Kierunki badań dydaktycznych. Kierunki zmian edukacji historycznej, od s. 59-63, 5 s. 2013

Nakladatel

SOP Toruń

Další údaje

Jazyk

polština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00087104

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-83-7352-204-6

Klíčová slova česky

didaktika dějepisu; školský zákon; vzdělávací program; školní předmět dějepis; člověk a společnost; učebnice dějepisu

Klíčová slova anglicky

didaktics of history; education law; training program; the school subject history; man and society; history text books

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2016 10:37, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Zasadnicze zmiany polityczno-ekonomiczne w Czechoslowacji po 1989 r., co jest caľkowicie srozumiaľe, uwidoczniľy się takže w sferze szkolnictwa i nauczania historii. W mysl ustawy z 1990 r. obowiązek szkolny mial trwać 9 lat. W polowie lat 90. pierwszy etap szkoly podstawowej przedľužno do lat pięciu oraz wprowadzono obowiązkową 9. klasę. W 2004 r. przyjęto novą ustawę o szkolnictwie, która respektowala tendencje demokratyczne i pluralistyczne kstaľcenia powszechnego na świecie. 1 lipca 2007 r. zgodnie z tą ustawą wprowadzono tzw. Ramowy Program Kstaľcenia i Szkolny Program Kstaľcenia. Badania na podstawie dokumentów bieżącą analizę stanu Dydaktyka historii w szkolach w Czechach.

Česky

Zásadní politicko-ekonomické změny v Československu po roce 1989 se přirozeně promítly i do školství a do výuky dějepisu. Zákonem z roku 1990 byla stanovena povinná školní docházka na 9 let, od poloviny 90. let byl první stupeň základní školy prodloužen na pět let a zaveden povinný 9. ročník. V roce 2004 byl přijat nový školský zákon, který respektoval demokratické a pluralitní trendy všeobecného vzdělávání ve světě. 1. červencem 2007 byl tímto zákonem zaveden tzv. Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program. Studie na základě výzkumu dokumentů provádí analýzu stavu současné didaktiky dějepisu na českých školách.

Anglicky

The fundamental politico-economic changes in Czechoslowakia after 1989, naturally, also reflected in the education and in the teaching of history. The law of 1990 has been set compulsory education at 9 years, from the mid 90´s. the flight was the first grade of primary school was extended to five years and compulsory 9. year, outside of multi-annual grammar school. I 2004 was adopted a new education law, which respects the democratic and pluralistic trends of general education in the world. 1. Juli 2007 was this law introduced the socalled Framework educational programme and School educational programme. The study on the basis of research of dokuments is carried out the analysis of the current status of didactics of history at Czech schools.