Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii
ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina. Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii (Clarity, structure and consistency as an aspect of quality of teaching in biology). In XII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou. 2015. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii |
Name in Czech | Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii |
Name (in English) | Clarity, structure and consistency as an aspect of quality of teaching in biology |
Authors | ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | XII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou, 2015. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Conference abstract |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/15:00087115 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | jasnost; strukturovanost; soudržnost; kvalita výuky biologie |
Keywords in English | clarity; structure; consistency; quality of teaching biology |
Changed by | Changed by: Mgr. Kateřina Ševčíková, učo 14653. Changed: 24/3/2016 14:31. |
Abstract |
---|
Co má být ve výuce jaké, aby to hovořilo ve prospěch její kvality. Při hledání odpovědi na tuto otázku se postupně konkretizují určité komponenty výuky a ve vztahu k nim určité charakteristiky. (Kvalita výuky přestavuje především oborově didaktický problém – výuka má totiž vést k tomu, aby se žáci něčemu naučili, přičemž ve hře je otázka vhodnosti a schůdnosti cest, které k tomu vedou. Vymezení jasnosti, strukturovanosti a soudržnosti jako tří (samostatných) oddělitelných charakteristik (kvalitní) výuky je pro teoretické účely možné, nicméně jejich operacionalizace pro účely empirického výzkumu představuje problém. Je totiž obtížné vymezit takové diferencující rysy pro každou ze tří charakteristik, které by bylo obtížné empiricky podchytit v běžné školní výuce. Významová blízkost pojmů J, S, S vede k tomu, že se v rámci operacionalizace jednoho z pojmů využívá jako jeho indikátoru. |
Abstract (in English) |
---|
What should be teaching how to make it spoke in favor of its quality. To answer this question gradually specifying certain components of education and in relation to them certain characteristics. (The quality of teaching chiefly industry-didactic problem - teaching takes the lead to ensure that pupils learn something while playing the appropriateness and feasibility of routes which for doing so. Definition clarity, structuring and cohesion as three (separate) detachable characteristics (quality) of instruction for theoretical purposes may, however, their operationalization for empirical research poses a problem. it is difficult to define a differentiating features for each of the three characteristics that would be difficult to empirically capture in a normal school classroom. Semantic proximity concepts J, S S leads to the fact that under the operationalization one of the terms is used as the indicator. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1438/2014, interní kód MU | Name: Výzkum školního vzdělávání: Výukové metody, didaktické prostředky a učební podmínky (SKOLA 2015) (Acronym: SKOLA 2015) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 29/7/2024 00:13