Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii
ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina. Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii. In XII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou. 2015. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii |
Název česky | Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii |
Název anglicky | Clarity, structure and consistency as an aspect of quality of teaching in biology |
Autoři | ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | XII. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou, 2015. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/15:00087115 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | jasnost; strukturovanost; soudržnost; kvalita výuky biologie |
Klíčová slova anglicky | clarity; structure; consistency; quality of teaching biology |
Změnil | Změnila: Mgr. Kateřina Ševčíková, učo 14653. Změněno: 24. 3. 2016 14:31. |
Anotace |
---|
Co má být ve výuce jaké, aby to hovořilo ve prospěch její kvality. Při hledání odpovědi na tuto otázku se postupně konkretizují určité komponenty výuky a ve vztahu k nim určité charakteristiky. (Kvalita výuky přestavuje především oborově didaktický problém – výuka má totiž vést k tomu, aby se žáci něčemu naučili, přičemž ve hře je otázka vhodnosti a schůdnosti cest, které k tomu vedou. Vymezení jasnosti, strukturovanosti a soudržnosti jako tří (samostatných) oddělitelných charakteristik (kvalitní) výuky je pro teoretické účely možné, nicméně jejich operacionalizace pro účely empirického výzkumu představuje problém. Je totiž obtížné vymezit takové diferencující rysy pro každou ze tří charakteristik, které by bylo obtížné empiricky podchytit v běžné školní výuce. Významová blízkost pojmů J, S, S vede k tomu, že se v rámci operacionalizace jednoho z pojmů využívá jako jeho indikátoru. |
Anotace anglicky |
---|
What should be teaching how to make it spoke in favor of its quality. To answer this question gradually specifying certain components of education and in relation to them certain characteristics. (The quality of teaching chiefly industry-didactic problem - teaching takes the lead to ensure that pupils learn something while playing the appropriateness and feasibility of routes which for doing so. Definition clarity, structuring and cohesion as three (separate) detachable characteristics (quality) of instruction for theoretical purposes may, however, their operationalization for empirical research poses a problem. it is difficult to define a differentiating features for each of the three characteristics that would be difficult to empirically capture in a normal school classroom. Semantic proximity concepts J, S S leads to the fact that under the operationalization one of the terms is used as the indicator. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1438/2014, interní kód MU | Název: Výzkum školního vzdělávání: Výukové metody, didaktické prostředky a učební podmínky (SKOLA 2015) (Akronym: SKOLA 2015) |
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum školního vzdělávání: Výukové metody, didaktické prostředky a učební podmínky (SKOLA 2015), DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 19:51