Detailed Information on Publication Record
2016
Specifika mezioborového dialogu v galerijní edukaci
MALY, SusanBasic information
Original name
Specifika mezioborového dialogu v galerijní edukaci
Name in Czech
Specifika mezioborového dialogu v galerijní edukaci
Name (in English)
Specifics of interdisciplinary dialogue in the gallery education
Authors
Edition
Mezi textem a obrazem – dialogy mezi literaturou a vizuální kulturou, 2016
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
konference, galerijní edukace, interdisciplinarita, mezioborovost
Keywords in English
Conference, gallery education, interdisciplinarity
Změněno: 25/3/2016 23:33, Mgr. Susan Maly
V originále
Příspěvek nabídne náhled na oblast galerijní edukace se zřetelem na mezioborový dialog. Na příkladech autorkou realizovaných programů budou představeny jak přínosy interdisciplinárního pojetí galerijních programů, tak i jejich případná úskalí, která z tohoto pojetí edukace vyplývají. Nastoleny budou otázky směrující k problematice rovnocenného uplatnění výtvarné a mimovýtvarné oblasti v programu a poukázáno bude také na rozdílnost zájmu art-centrického a gnozeo-centrického proudu výtvarné (potažmo galerijní) pedagogiky. Akcentována bude především práce s dialogem slova a obrazu v galerijně-edukačních programech.
In English
Contribution will offer insight into the area of gallery education with a accent to interdisciplinary dialogue. On the examples the author implemented programs will be presented the benefits of an interdisciplinary concept of gallery programs, and the potential difficulties that this conception of education arise. It raised questions about the issue of equal application of artistic and non–artistic areas in the program and it will also point to the diversity of interests art-centric and gnozeo-centric art and gallery education. Highlight of the contribution will be a dialogue of words and pictures in gallery-educational programs.