k 2016

Specifika mezioborového dialogu v galerijní edukaci

MALY, Susan

Basic information

Original name

Specifika mezioborového dialogu v galerijní edukaci

Name in Czech

Specifika mezioborového dialogu v galerijní edukaci

Name (in English)

Specifics of interdisciplinary dialogue in the gallery education

Authors

Edition

Mezi textem a obrazem – dialogy mezi literaturou a vizuální kulturou, 2016

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

Art, architecture, cultural heritage

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

konference, galerijní edukace, interdisciplinarita, mezioborovost

Keywords in English

Conference, gallery education, interdisciplinarity
Změněno: 25/3/2016 23:33, Mgr. Susan Maly

Abstract

V originále

Příspěvek nabídne náhled na oblast galerijní edukace se zřetelem na mezioborový dialog. Na příkladech autorkou realizovaných programů budou představeny jak přínosy interdisciplinárního pojetí galerijních programů, tak i jejich případná úskalí, která z tohoto pojetí edukace vyplývají. Nastoleny budou otázky směrující k problematice rovnocenného uplatnění výtvarné a mimovýtvarné oblasti v programu a poukázáno bude také na rozdílnost zájmu art-centrického a gnozeo-centrického proudu výtvarné (potažmo galerijní) pedagogiky. Akcentována bude především práce s dialogem slova a obrazu v galerijně-edukačních programech.

In English

Contribution will offer insight into the area of gallery education with a accent to interdisciplinary dialogue. On the examples the author implemented programs will be presented the benefits of an interdisciplinary concept of gallery programs, and the potential difficulties that this conception of education arise. It raised questions about the issue of equal application of artistic and non–artistic areas in the program and it will also point to the diversity of interests art-centric and gnozeo-centric art and gallery education. Highlight of the contribution will be a dialogue of words and pictures in gallery-educational programs.