ŠEĎOVÁ, Klára, Martin SEDLÁČEK a Roman ŠVAŘÍČEK. Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk. Teaching and Teacher Education. Oxford: Pergamon Press, 2016, roč. 57, July, s. 14-25. ISSN 0742-051X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2016.03.005.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Teaching and Teacher Education, Oxford, Pergamon Press, 2016, 0742-051X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Full text
Impakt faktor Impact factor: 2.183
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00087860
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2016.03.005
UT WoS 000376713800002
Klíčová slova anglicky Teacher development programme; Dialogic teaching; Student talk; Open discussion; Teacher questions; Uptake; Action research
Štítky rivok
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 19. 4. 2017 14:11.
Anotace
This study deals with the impact of a teacher development programme focused on the implementation of dialogic teaching practice. Four indicators of dialogic teaching were measured: student talk with reasoning, teachers' open questions of high cognitive demand, teacher uptake, and open discussion. An analysis of video recordings made before and after the programme showed a change in classroom discourse and an increase in the amount of student talk with reasoning, attributed to changes in teacher communication behaviour. The participants were eight Czech teachers in lower secondary schools who took part in a one-year action research teacher development programme.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 18:23