INDROVÁ, Martina, Hana HAVLŮJOVÁ, Kateřina CHARVÁTOVÁ, Dušan KLAPKO, Petr HUDEC, Květa JORDÁNOVÁ, Eva NEPRAŠOVÁ, Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ, Tomáš WIZOVSKÝ, Dagmar WIZOVSKÁ, Petr HAVRLANT, Petr SVOBODA and Anna SVOBODOVÁ. Památky nás baví - Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky (Educational Enjoying Czech Heritage - Role of National Heritage Institute: Education as a Key Instrument for Improving Quality of Heritage Management in the Czech Republic). 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Památky nás baví - Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky
Name in Czech Památky nás baví - Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky
Name (in English) Educational Enjoying Czech Heritage - Role of National Heritage Institute: Education as a Key Instrument for Improving Quality of Heritage Management in the Czech Republic
Authors INDROVÁ, Martina (203 Czech Republic), Hana HAVLŮJOVÁ (203 Czech Republic), Kateřina CHARVÁTOVÁ (203 Czech Republic), Dušan KLAPKO (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr HUDEC (203 Czech Republic), Květa JORDÁNOVÁ (203 Czech Republic), Eva NEPRAŠOVÁ (203 Czech Republic), Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ (203 Czech Republic), Tomáš WIZOVSKÝ (203 Czech Republic), Dagmar WIZOVSKÁ (203 Czech Republic), Petr HAVRLANT (203 Czech Republic), Petr SVOBODA (203 Czech Republic) and Anna SVOBODOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Holding (organization of) an exhibition (with or w/o a crit. cat.)
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00080372
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English teachers; education; lifelong learning; National and Cultural Identity (NAKI) Project; National Heritage Institute; Care for cultural Heritage;
Changed by Changed by: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Changed: 23/5/2016 09:48.
Abstract
Výstava byla určena všem, kdo se zajímají o teoretické i praktické otázky výchovy a vzdělávání v historickém prostředí, resp. památkové edukace. Cílovými skupinami byli především pracovníci památkové péče, učitelé ve všech stupních vzdělávání, volnočasoví pedagogové a iniciátoři komunitního života, kteří jsou nejčastěji účastni na vzniku, realizaci i hodnocení edukačních programů v historickém prostředí. Výstava však měla za cíl přilákat i širší publikum bez ohledu na věk a profesi, neboť popularizovala principy a výsledky celého projektu Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky.
Abstract (in English)
The exhibition was designed for those who are interested in both theory and practice of heritage education and learning. It was recommended to heritage professionals and teachers, community leaders and leisure time educators, who are involved in design, delivery, and evaluation of lifelong learning in the historic environment. However it was also open to wider public in order to promote principles and results of the project Educational Role of National Heritage Institute: Education as a Key Instrument for Improving Quality of Heritage Management in the Czech Republic (2012–2015).
Links
DF12P01OVV014, research and development projectName: Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky
Investor: Ministry of Culture of the CR, Educational Role of the National Heritage Institute: Education as the key instrument improving quality of the care for the cultural heritage of the Czech Republic
PrintDisplayed: 27/9/2024 00:44