Detailed Information on Publication Record
2015
Kulturní dědictví a vzdělávací aktivity 4
CHARVÁTOVÁ, Kateřina, Dušan KLAPKO and Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁBasic information
Original name
Kulturní dědictví a vzdělávací aktivity 4
Name in Czech
Kulturní dědictví a vzdělávací aktivity 4
Name (in English)
Cultural Heritage and Educational Activities 4
Authors
CHARVÁTOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic), Dušan KLAPKO (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Naděžda REZKOVÁ PŘIBYLOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher
Chad
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00080385
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
workshop; primary and secondary teachers; education; examples of good practice; National and Cultural Identity (NAKI) Project; National Heritage Institute; Care for cultural Heritage;
Změněno: 30/3/2016 09:30, doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D.
V originále
Workshop pro učitele základních a středních škol. Místo a datum konání: SH Lipnice, 14. října 2015. Cílem setkání bylo představit a diskutovat principy a metody památkové edukace a sdílet zkušenosti, které vznikly v rámci pilotních programů. Díky účastníkům vznikl základ společenství praxe památkářů a dotčených pedagogů v tomto regionu. Seminář je akreditován MŠMT v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
In English
In service training workshop for primary and secondary teachers delivered in historic environment of Lipnice Castle on 14th October 2015. Principals and methods of heritage education were promoted, discussed and illustrated by examples of good practice. Regional network of heritage professionals and teachers was started by participants. The worshop has been accredited by the Ministry of Education in the System of In-service Teachers Training.
Links
DF12P01OVV014, research and development project |
|