Subjektivní teorie učitele jako determinanta kvality výuky
HORKÁ, Hana a Petra VYSTRČILOVÁ. Subjektivní teorie učitele jako determinanta kvality výuky. In Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2015. 2015. ISBN 978-80-7509-287-8. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Subjektivní teorie učitele jako determinanta kvality výuky |
Název česky | Subjektivní teorie učitele jako determinanta kvality výuky |
Název anglicky | Teacher`s subjective theories as a determinant of quality of education |
Autoři | HORKÁ, Hana a Petra VYSTRČILOVÁ. |
Vydání | Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2015, 2015. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-7509-287-8 |
Klíčová slova česky | kvalita vzdělávání; příroda; kultura; biofilní orientace vzdělávání; subjektivní teorie učitele; výzkum |
Klíčová slova anglicky | quality of education; nature; culture; biophiled orientation of education; teacher’s subjective theories; research |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D., učo 319967. Změněno: 31. 3. 2016 20:47. |
Anotace |
---|
Autorky se v prezentaci zaměřují na subjektivní teorie učitele jako proměnnou v procesu výuky při respektování komponent a charakteristik zakládajících kvalitu výuky. Sledují cílové hodnoty v intencích kvalitního vzdělávání, které vycházejí z jiného/nového náhledu na přírodu a kulturu. Po zdůvodnění a vymezení hlavních atributů předkládají výsledky výzkumu, jehož cílem bylo popsat subjektivní teorie vybrané skupiny učitelů o tzv. biofilní orientaci vzdělávání a zjistit, jak se tyto teorie promítají ve výuce. Byla použita technika strukturování konceptů vycházející z polostrukturovaného rozhovoru. Deskripce subjektivních teorií jako výsledek zmapování způsobů přemýšlení učitele o přírodě a kultuře v kontextu výuky je posuzován nejen z hlediska psychodidaktické transformace, ale především z perspektivy ontodidaktické. |
Anotace anglicky |
---|
In presentation the authors focus on teacher’s subjective theories as a variable in the education process while respecting the components and characteristics of the quality of education,. They study the target values in the scope of quality education, based on a different/new view of nature and culture. After defining and substantiationg the main attributes, they present the results of a research whose aim was to describe the subjective theories of a selected group of teachers to biophile orientated education and find out how these theories are reflected in the education process. The research used the technique of structuring concepts based on semistructured interview. The description of subjective theories as a result of mapping of the ways of teachers’ thinking about nature and culture in the context of education is evaluated not only in terms of psycho-didactic transformation, but especially from the onto-didactic perspective. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1317/2014, interní kód MU | Název: Determinanty účinnosti učitelských praxí |
Investor: Masarykova univerzita, Determinanty účinnosti učitelských praxí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 16:15