Analýza didaktických znalostí obsahu: Kategoriální systém.
CHOCHOLATÁ, Jana. Analýza didaktických znalostí obsahu: Kategoriální systém. (Analysis of Pedagogical Content Knowledge: System of Categories). In Konference AKTEV. 2015. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Analýza didaktických znalostí obsahu: Kategoriální systém. |
Name in Czech | Analýza didaktických znalostí obsahu: Kategoriální systém. |
Name (in English) | Analysis of Pedagogical Content Knowledge: System of Categories |
Authors | CHOCHOLATÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Konference AKTEV, 2015. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/15:00087213 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | kategoriální systém; didaktická znalost obsahu; dimenze didaktických znalost obsahu; konceptualizace DZO; subkategorie |
Keywords in English | system of categories; pedagogical content knowledge; dimensions of PCK; conceptualisation of PCK; subcategories |
Changed by | Changed by: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D., učo 18980. Changed: 4/4/2016 06:18. |
Abstract |
---|
Posterová prezentace představuje kategoriální systém vypracovaný pro účely analýzy dat, která byla shromážděna v rámci výzkumu utváření didaktických znalostí obsahu u studentů učitelství anglického jazyka v prvním roce navazujícího magisterského studia. Vytvoření kategoriálního systému a priori navazuje na předchozí zkušenost z fáze předvýzkumu, v níž jsme se snažili vytvořit kategoriální systém induktivním postupem. Ten však nevedl k dostatečně reprezentativnímu systému kategorií. |
Abstract (in English) |
---|
The poster presentation introduces a system of categories designed for data analysis which were collected as part of the research of pedagogical content knowledge in student teachers of English in the first year of their Master's study programme. When creating an a priori system of categories, the author drew on the previous experience from the pre-research phase where the system of categories was created inductively. However, it did not meet the expectations of a sufficiently complex system of categories. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1137/2014, interní kód MU | Name: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Acronym: AKTEV IV) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 16/10/2024 08:14