LOLLOK, Marek. Připravenost vzdělávat žáky s odlišným mateřským jazykem jako pedagogická kompetence: specializace i všestrannost. Mendelova univerzita v Brně. ISBN 978-80-7509-287-8. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Připravenost vzdělávat žáky s odlišným mateřským jazykem jako pedagogická kompetence: specializace i všestrannost
Autoři LOLLOK, Marek.
Vydání 2015.
Nakladatel Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7509-287-8
Klíčová slova česky žáci s odlišným mateřským jazykem, žáci-cizinci, inkluze; pedagogické kompetence; profesní příprava učitelů; další vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky learners whose mother tongue is not Czech, learners-foreigners; inclusion; pedagogical competences; teachers education and training
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D., učo 6750. Změněno: 7. 11. 2016 17:04.
Anotace
Příspěvek se zabývá tématem vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v souvislosti s kompetencemi moderního pedagoga. Na základě poznatků o jednotlivých stránkách a fázích procesu vzdělávání žáků s OMJ jsou pojmenovány a detailněji popsány základní komponenty této komplexní pedagogické kompetence. Vzdělávání žáků s OMJ je přitom chápáno jako součást širšího procesu začleňování a zapojování těchto žáků do společnosti, na kterém se učitel může efektivně podílet jen tehdy, pokud je k tomu dostatečně kvalifikován.
Anotace anglicky
This article deals with the topic of education of learners whose mother tongue is not Czech, specifically in connection with the topic of contemporary pedagogical competences. On the bases of knowledges about the particular aspects and phases of the process of education of learners whose mother tongue is not Czech, some of the elementar components of this complex pedagogical competence are mentioned and described. Education of learners whose mother tongue is not Czech is perceived as a part of a wider process of inclusion and integration of these learners, on which teacher may succesfully participate only if he is qualified enough to do this.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 12:31