a 2015

Fostering STEM giftedness by experimentation in pre-primary and primary education

TRNOVÁ, Eva, Josef TRNA and Jana ŠKRABÁNKOVÁ

Basic information

Original name

Fostering STEM giftedness by experimentation in pre-primary and primary education

Name in Czech

Podpora STEM nadání pomocí experimentování v před-primárním a primárním vzdělávání

Authors

Edition

21st World Conference Educating Gifted and Talented Children - Turning Research Into Practice. Odense, 2015

Other information

Language

English

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Denmark

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

STEM; IBSE; nadání; vzdělávací systém; jednoduchý experiment; vzdělávací metoda; vzdělávací nástroj

Keywords in English

STEM; IBSE; giftedness; educational system; simple experiments; educational methods; educational tools

Tags

International impact
Změněno: 16/4/2016 20:44, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

Gifted individuals for STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) are essential for the sustainable development of society worldwide. Search and development of this giftedness is a crucial task for the educational system. Our system of simple experiments can significantly foster STEM giftedness. Specific examples of these simple experiments are presented and the system is ready for implementation into practice.

In Czech

Nadaní jedinci pro STEM (Přírodověda, technika, matematika) jsou významní pro udržitelný rozvoj společnosti na celém světě. Vyhledávání a podpora tohoto nadání je zásadní úkol pro vzdělávací systém. Náš systém jednoduchých experimentů může významně podpořit STEM nadání. Konkrétní ukázky experimentů jsou prezentovány a celý systém je připraven na implementaci do vzdělávání.