a 2015

Upgrading motivational effectiveness of simple experiments in science education

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Upgrading motivational effectiveness of simple experiments in science education

Name in Czech

Posilování motivační účinnosti jednoduchého experimentu v přírodovědném vzdělávání

Authors

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Edition

2nd Glogal Conference on Contemporary Issues in Education (GLOBE-EDU) 2015, 2015

Other information

Language

English

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

vývoj; vhodný školní experiment

Keywords in English

development; appropriate school experiments

Tags

International impact
Změněno: 16/4/2016 21:53, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

From the pedagogical constructivist point of view it is important to develop appropriate school experiments. Cognitive motivational teaching techniques are based on special kinds of simple experiments such as: experiments of everyday life and safety, entertainment-edutainment experiments, experiments supported by ICT etc. All the types of presented simple experiments are based on our design-based research.

In Czech

Z pedagogického konstruktivistického pohledu je významná volba vhodného školního experimentu. Poznávací motivační vyučovací techniky jsou založena na různých typech experimentů jako jsou: experimenty z každodenního bezpečného života, entertainment experimenty, experimenty podporované ICt atd. Všechny typy prezentovaných experimentů jsou založeny na design-based research.