Detailed Information on Publication Record
2015
Upgrading motivational effectiveness of simple experiments in science education
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
Upgrading motivational effectiveness of simple experiments in science education
Name in Czech
Posilování motivační účinnosti jednoduchého experimentu v přírodovědném vzdělávání
Authors
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ
Edition
2nd Glogal Conference on Contemporary Issues in Education (GLOBE-EDU) 2015, 2015
Other information
Language
English
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
vývoj; vhodný školní experiment
Keywords in English
development; appropriate school experiments
Tags
International impact
Změněno: 16/4/2016 21:53, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
From the pedagogical constructivist point of view it is important to develop appropriate school experiments. Cognitive motivational teaching techniques are based on special kinds of simple experiments such as: experiments of everyday life and safety, entertainment-edutainment experiments, experiments supported by ICT etc. All the types of presented simple experiments are based on our design-based research.
In Czech
Z pedagogického konstruktivistického pohledu je významná volba vhodného školního experimentu. Poznávací motivační vyučovací techniky jsou založena na různých typech experimentů jako jsou: experimenty z každodenního bezpečného života, entertainment experimenty, experimenty podporované ICt atd. Všechny typy prezentovaných experimentů jsou založeny na design-based research.