MAZÁČOVÁ, Pavlína. Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků v digitálních kompetencích : případová studie projektu Masarykovy univerzity (Educational needs of teachers in digital competencies : a case study of the project of Masaryk University). Online. In Krejčová, Lenka; Mertin, Václav. Škola jako místo setkávání aneb Učení je zábavné a inspirativní v každém věku. Sborník z konference konané 15. dubna 2016. Praha: Filozofická fakulta UK Praha, 2016, p. 101-110. ISBN 978-80-7308-643-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků v digitálních kompetencích : případová studie projektu Masarykovy univerzity
Name (in English) Educational needs of teachers in digital competencies : a case study of the project of Masaryk University
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Praha, Škola jako místo setkávání aneb Učení je zábavné a inspirativní v každém věku. Sborník z konference konané 15. dubna 2016, p. 101-110, 10 pp. 2016.
Publisher Filozofická fakulta UK Praha
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/16:00089704
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7308-643-5
Keywords (in Czech) informační gramotnost; digitální kompetence; pedagog; analýza vzdělávacích potřeb; didaktika; školství; mentoring; dotykové zařízení; případová studie
Keywords in English information literacy; digital competences; teacher; training needs analysis; didactics; education; mentoring; mobile touch-ICT; case study
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 10/4/2017 18:04.
Abstract
Článek ve sborníku představuje oblast informační gramotnosti, které se v prostředí české školní praxe věnuje zatím opatrná pozornost. Téma je v podobě případové studie nahlíženo fokusem projektu Masarykovy univerzity se 34 základními a středními školami. Jsou prezentovány výstupy z průběžných průzkumných šetření projektu, z nichž vyplynula zřetelná potřeba individualizovaného a systematického přístupu ke vzdělávání pedagogů s akcentem didakticky správné a smysluplné implementace dotykových technologií do oborových didaktik primárního a sekundárního školství. Příspěvek hledá odpovědi na tyto tematické okruhy: jak pedagogové reflektují téma technologie ve školní praxi, jaké vzdělávací potřeby mají současní učitelé primárního a sekundárního školství v oblasti digitálních kompetencí, jak přijímají nabízené vzdělávací aktivity a jaké preference v nich vyjadřují z hlediska forem či platforem, ale i vzdělávacího obsahu.
Abstract (in English)
Article in proceedings is the area of information literacy that the Czech school practice pays careful attention. Theme takes the form of case studies and focus of the project is viewed MU with 34 primary and secondary schools. Presents the outcomes of the ongoing exploratory surveys of the project, which resulted from the need for individualized and systematic approach to education, the accent didactically correct and meaningful implementation of touch technology into the didactics of primary and secondary education. Post seeks answers to the following topics: how teachers reflect on the topic of technology in teaching practice, what the training needs are current teachers of primary and secondary education in the field of digital competencies, accept the offered educational activities and what preferences they express in terms of forms or platforms, but and educational content.
PrintDisplayed: 11/10/2024 14:23