ČEJKOVÁ, Ingrid. Hlas žáků střední školy teoreticky existuje (Pupils voice theoretically exists). In Vašíková, Jana; Wiegerová, Adriana. Studentské fórum XV. 1st ed. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2016, p. 9-26. ISBN 978-80-7454-583-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hlas žáků střední školy teoreticky existuje
Name (in English) Pupils voice theoretically exists
Authors ČEJKOVÁ, Ingrid (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Zlín, Studentské fórum XV. p. 9-26, 18 pp. 2016.
Publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/16:00089727
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7454-583-2
Keywords (in Czech) žáci střední školy; učitel; zpětná vazba; hlas žáků; participace; demokracie
Keywords in English pupils at secondary schools; teacher; feedback; the voice of pupils; participation; democracy
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D., učo 342061. Changed: 21/9/2016 17:51.
Abstract
Tento text v základu představuje komunikační iniciativu žáků známou jako hlas žáků. Hlas žáků obsahuje promluvy žáků, ať už kolektivní či individuální, spontánní či připravené, které obsahují jednak jejich přání a komentáře vztažené k výuce, tak i zpětnou vazbu na výuku. Může se okrajově týkat také dalších školních záležitostí. Jako takový může vést k vyšší míře participace žáků na výuce a na životě školy. Nejčastějšími adresáty hlasu žáků jsou třídní učitelé a následně pak výchovní poradci. S hlasem žáků se však pojí několik problémů, kterými jsou mocenské rozpoložení sil ve třídě, cesty hlasu žáků a další bariéry.
Abstract (in English)
This text basically presents the communication initiative of students known as the voice of the students. The voice of pupils contains pupils utterances, whether collective or individual, spontaneous or prepared to contain a second, their wishes and comments related to teaching, and feedback on teaching. It may be marginally also cover other school matters. As such, it can lead to greater participation of students in teaching and school life. The most frequent recipients pupil voice are class teachers and subsequently counselors. With the voice of students, however, govern several problems, which are power disposition of forces in the class path pupil voice and other barriers.
Links
MUNI/A/1147/2015, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 14/5/2024 04:06