ZÁHORA, Zdeněk. Digitální hry (Digital games). Online. In Eva Žáková a kolektiv. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR - Stav, potřeby a trendy. 1. vydání. Praha: Institut umění – Divadelní ústav v Praze, 2015, p. 369-405. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR; sv. 2. ISBN 978-80-7008-354-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitální hry
Name (in English) Digital games
Authors ZÁHORA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Praha, Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR - Stav, potřeby a trendy, p. 369-405, 37 pp. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR; sv. 2, 2015.
Publisher Institut umění – Divadelní ústav v Praze
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00087325
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7008-354-3
Keywords (in Czech) digitální hry; kreativní průmysly
Keywords in English digital games; creative industries
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 20/4/2016 18:14.
Abstract
Kapitola o digitálních hrách rozebírá aktuální i historicky podložené trendy herního vývoje tohoto mladého kreativního průmyslu. Hlavním přínosem je zmapování infrastruktury herních vývojářů a akademické obce v oblasti (game studies) v ČR. Důvodem pro vznik této studie byl impulz z ministerstva kultury, které zkoumá možnosti subvencí herního průmyslu v ČR jako součásti trendu kreativních průmyslů.
Abstract (in English)
This chapter about digital games deals with both actual and historically relevant trends of game development. Its main contribution is an analysis of game development infrastructure and academia (game studies) in the Czech Republic. The study was requested by the Ministry of culture, which is considering strategic subvention of game industry in CR as a part of creative industries movement.
PrintDisplayed: 18/7/2024 18:13