C 2015

Digitální hry

ZÁHORA, Zdeněk

Basic information

Original name

Digitální hry

Name (in English)

Digital games

Authors

ZÁHORA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Praha, Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR - Stav, potřeby a trendy, p. 369-405, 37 pp. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR; sv. 2, 2015

Publisher

Institut umění – Divadelní ústav v Praze

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00087325

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7008-354-3

Keywords (in Czech)

digitální hry; kreativní průmysly

Keywords in English

digital games; creative industries

Tags

Změněno: 20/4/2016 18:14, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Kapitola o digitálních hrách rozebírá aktuální i historicky podložené trendy herního vývoje tohoto mladého kreativního průmyslu. Hlavním přínosem je zmapování infrastruktury herních vývojářů a akademické obce v oblasti (game studies) v ČR. Důvodem pro vznik této studie byl impulz z ministerstva kultury, které zkoumá možnosti subvencí herního průmyslu v ČR jako součásti trendu kreativních průmyslů.

In English

This chapter about digital games deals with both actual and historically relevant trends of game development. Its main contribution is an analysis of game development infrastructure and academia (game studies) in the Czech Republic. The study was requested by the Ministry of culture, which is considering strategic subvention of game industry in CR as a part of creative industries movement.