ŠINDELKOVÁ, Monika, Irena PLUCKOVÁ and Alžběta MÁLKOVÁ. Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka? (Project-based Learning or Integrated Thematic Education). Online. In Martin Rusek. Projektové vyučování v přírodovědných předmětech. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2016, p. 148-153. ISBN 978-80-7290-864-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?
Name in Czech Projektová výuka nebo integrovaná tematická výuka?
Name (in English) Project-based Learning or Integrated Thematic Education
Authors ŠINDELKOVÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Irena PLUCKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Alžběta MÁLKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Praha, Projektové vyučování v přírodovědných předmětech, p. 148-153, 6 pp. 2016.
Publisher Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00089731
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7290-864-6
UT WoS 000375780600023
Keywords (in Czech) Projektová výuka; integrovaná tematická výuka; role učitele; role žáka, motivace
Keywords in English Project-based learning; integrated thematic education; role of teacher; role of student; motivation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Changed: 7/3/2017 16:54.
Abstract
Projektová výuka využívá skutečnosti, že projekt je pro žáky či studenty motivem sám o sobě. Projekt vychází z logiky životní reality, přispívá k individualizaci výuky a umožňuje vnitřní diferenciaci výuky. Následující text ukazuje využití a zhodnocení projektové výuky v přípravě budoucích učitelů na PedF MU v Brně. Hlavním přínosem předloženého textu je poukázání na nápravu mnohých mylných představ o projektové výuce a zároveň seznámení studentů přírodovědných předmětů se všemi fázemi zpracování kvalitního projektu, jehož cílem je příprava a realizace integrované tematické výuky pro žáky prvního stupně základní školy.
Abstract (in English)
The project-base education uses the fact that a project is the motive for students. The project-base education is based on the logic the realities of life. The project-based education is an appropriate method of education also at the university. This statement is part of an extensive debate. The following text shows the use of the project-based education in the training of future teachers at Masaryk University in Brno. The main benefit of this training is to rectify the most common misconceptions about the project-base education. We familiarize students with all stages of processing high-quality project, whose aim is the preparation and implementation of integrated thematic instruction for pupils at primary school.
PrintDisplayed: 15/10/2024 23:32