ČERNÝ, Michal. K mezipředmětovému dialogu : interdisciplinární vzdělávání na příkladu desíti vybraných osobností historie vědy. 1. vydání. Brno: Středoevropský institut P. T. de Chardina. 77 s. ISBN 978-80-260-9790-7. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K mezipředmětovému dialogu : interdisciplinární vzdělávání na příkladu desíti vybraných osobností historie vědy
Název anglicky The interdisciplinary dialogue : an interdisciplinary education on the example of the ten personalities from the history of science
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, 77 s. 2016.
Nakladatel Středoevropský institut P. T. de Chardina
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00089788
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-260-9790-7
Klíčová slova česky vzdělávání; interdisciplinarita; dějiny vědy; Kant; Mach; Godel
Klíčová slova anglicky education; interdisciplinarity; history of science; Kant; Mach; Godel
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 20. 2. 2022 20:16.
Anotace
Kniha mapuje desítku zajímavých osobností z dějin vědy a usiluje o jejich mezipředmětovou interpretaci. Věnuje se tak například Aristotelovi, Archimédovi, Newtonovi, Machovi, Gödelovi či Ricimu a de Chardinovi. Nabízí pohled na vybrané části jejich života a díla. Snaží se je presentovat ve formě, která by byla pro učitele zajímavá a umožnila jim o osobnosti nejen plastičtěji přemýšlet, ale také nabídla jistý klíč k tomu, jak ji implementovat do výuky.
Anotace anglicky
Book looks at ten of interesting personalities from the history of science and strives for their cross-curricular interpretation. It is thus, for example, Aristotle, Archimedes, Newton, Mach, Gödel or Ricimu and de Chardin. It offers a view of selected parts of their life and work. Trying to is to present in a form that would be interesting for teachers and allow them a personality, not only to think more flexibly, but also offered some clues on how to implement it into the classroom.
Návaznosti
MUNI/A/1121/2015, interní kód MUNázev: Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa (Akronym: DALAB 2016)
Investor: Masarykova univerzita, Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 12:36