ČERNÝ, Michal. K mezipředmětovému dialogu : interdisciplinární vzdělávání na příkladu desíti vybraných osobností historie vědy (The interdisciplinary dialogue : an interdisciplinary education on the example of the ten personalities from the history of science). 1. vydání. Brno: Středoevropský institut P. T. de Chardina, 2016, 77 pp. ISBN 978-80-260-9790-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K mezipředmětovému dialogu : interdisciplinární vzdělávání na příkladu desíti vybraných osobností historie vědy
Name (in English) The interdisciplinary dialogue : an interdisciplinary education on the example of the ten personalities from the history of science
Authors ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, 77 pp. 2016.
Publisher Středoevropský institut P. T. de Chardina
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/16:00089788
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-260-9790-7
Keywords (in Czech) vzdělávání; interdisciplinarita; dějiny vědy; Kant; Mach; Godel
Keywords in English education; interdisciplinarity; history of science; Kant; Mach; Godel
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 20/2/2022 20:16.
Abstract
Kniha mapuje desítku zajímavých osobností z dějin vědy a usiluje o jejich mezipředmětovou interpretaci. Věnuje se tak například Aristotelovi, Archimédovi, Newtonovi, Machovi, Gödelovi či Ricimu a de Chardinovi. Nabízí pohled na vybrané části jejich života a díla. Snaží se je presentovat ve formě, která by byla pro učitele zajímavá a umožnila jim o osobnosti nejen plastičtěji přemýšlet, ale také nabídla jistý klíč k tomu, jak ji implementovat do výuky.
Abstract (in English)
Book looks at ten of interesting personalities from the history of science and strives for their cross-curricular interpretation. It is thus, for example, Aristotle, Archimedes, Newton, Mach, Gödel or Ricimu and de Chardin. It offers a view of selected parts of their life and work. Trying to is to present in a form that would be interesting for teachers and allow them a personality, not only to think more flexibly, but also offered some clues on how to implement it into the classroom.
Links
MUNI/A/1121/2015, interní kód MUName: Design Thinking Action Lab 2016: otevřenost, zodpovědnost, iniciativa (Acronym: DALAB 2016)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 26/4/2024 10:36