Detailed Information on Publication Record
2016
The influence of candidate social effectiveness on assessment center performance ratings: A field study
LEUGNEROVÁ, Marcela, Martin VACULÍK and Jakub PROCHÁZKABasic information
Original name
The influence of candidate social effectiveness on assessment center performance ratings: A field study
Name in Czech
Vliv sociální efektivity uchazeče na hodnocení výkonu v assessment centru: Výzkum v přirozeném prostředí
Authors
LEUGNEROVÁ, Marcela (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin VACULÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jakub PROCHÁZKA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
International Journal of Selection and Assessment, 2016, 0965-075X
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Impact factor
Impact factor: 0.859
RIV identification code
RIV/00216224:14230/16:00089864
Organization unit
Faculty of Social Studies
UT WoS
000375786800004
Keywords (in Czech)
schopnost identifikovat požadavky situace-self-monitoring-assessment centrum-sociální efektivita
Keywords in English
ability to identify criteria-self-monitoring-assessment center-social effectiveness
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 30/9/2016 15:47, Ing. Alena Raisová
V originále
The present research examined the influence of constructs representing social effectiveness on assessment center (AC) ratings in two samples. We expected different effects of self-monitoring (SM) on different dimension ratings, a positive effect of the ability to identify criteria (ATIC) on the overall AC rating and a moderating effect of the ATIC on the relationship between SM and the dimension rating. Forty-six (Study 1) and 115 (Study 2) applicants participated in ACs in field settings. Across both studies, SM had a negative effect on the integrity rating. No relationship was identified between SM and social sensitivity or problem solving ratings. In Study 1, the ATIC had a positive effect on the overall AC rating. No support was identified for a moderating effect of the ATIC on the relationship between SM and the social sensitivity rating.
In Czech
Výzkum se věnuje vlivu konstruktů reprezentujících sociální efektivitu na hodnocení výkonu v assessment centru (AC) na dvou vzorcích. Předpokládali jsme, že self-monitoring (SM) má odlišný vliv na hodnocení různých kompetencí, dále že schopnost identifikovat požadavky situace (ATIC) má vliv na celkové hodnocení v AC a také jsme očekávali, že ATIC moderuje vztah mezi SM a hodnocením kompetencí. Čtyřicet šest (Studie 1) a 115 (Studie 2) uchazečů se účastnilo AC v reálném prostředí. V obou studií byl prokázán negativní vliv SM na hodnocení kompetence integrita. Žádný vztah nebyl nalezen mezi SM a hodnocením sociální citlivosti a řešení problémů. Ve Studii 1 bylo prokázáno, že ATIC má pozitivní vliv na celkového hodnocení v AC. Nebyla nalezena podpora pro moderační efekt ATIC ve vztahu mezi SM a hodnocením sociální efektivity.
Links
MUNI/A/1077/2015, interní kód MU |
|