Detailed Information on Publication Record
2016
Sebeobrana pro střední školy
VÍT, Michal and Zdenko REGULIBasic information
Original name
Sebeobrana pro střední školy
Authors
Edition
1. vyd. Brno, Elportál, 2016
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
Sport and leisure time activities
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN
978-80-210-8542-8
ISSN
Keywords (in Czech)
sport; tělesná výchova; úpoly; sebeobrana
Keywords in English
sport; physical education; combatives; self-defence
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 30/3/2017 11:16, Mgr. Petra Baštářová
V originále
Výuková publikace Sebeobrana pro střední školy prezentuje metodiku výuky sebeobrany založenou na využití úpolových her, je rozdělena do třech bloků, které respektují fáze motorického učení. První blok je zaměřen na průpravná cvičení vedoucí k rozvoji motorických schopností, druhý blok je určen k osvojení pohybových dovedností (obran proti různým útokům) a třetí blok obsahuje aplikaci dovedností v modelových sebeobranných situacích. Výuková pomůcka je určena především studentům předmětů FSpS:nk2075, np2075 Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově, nk2375, np2375 Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově a bk2060, bp2060 Průpravné úpoly pro tělesnou výchovu a sport a je též dostupná ve verzi pro mobilní zařízení (epub).
In English
The educational publication presents the methodology of self-defence teaching based on the use of combative games. The curriculum includes twelve lessons of self-defence units divided into three blocks, respecting the stages of motor learning. While the first part is focused on preparatory combatives leading to the development of motor skills, the second part is intended to be mastering motor skills (defence against various attacks) and the third part is intended to apply motor skills in self-defence scenario training. The textbook contains text describing the theoretical background of the individual areas of self-defence, video demonstrations, rules of all exercises, and written preparation for all teaching units.