VRUBEL, Martin, Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ, Lenka DRUSOVÁ, Dana GROULÍKOVÁ, Barbora ILGNEROVÁ, Viktor KRIŽO, Sunil KUMAR, Petra ODEHNALOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Marie VÍTKOVÁ. Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích (Special and Inclusive Education in Peer Review Studies). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 167 pp. ISBN 978-80-210-8107-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích
Name in Czech Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích
Name (in English) Special and Inclusive Education in Peer Review Studies
Authors VRUBEL, Martin, Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ, Lenka DRUSOVÁ, Dana GROULÍKOVÁ, Barbora ILGNEROVÁ, Viktor KRIŽO, Sunil KUMAR, Petra ODEHNALOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Marie VÍTKOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 167 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8107-9
Keywords (in Czech) přehledová studie; speciální pedagogika; inkluzivní pedagogika; škola; žák; učení; poradenství; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; závislost; doktorský studijní program
Keywords in English Peer review study; special education; inclusive education; school; student; teaching; counseling; pupil with special educational needs; dependence; Ph.D. degree
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 1/6/2016 09:13.
Abstract
Publikace Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích přináší souborný pohled na vědecký rozvoj speciální pedagogiky na národní i mezinárodní úrovni. Publikace obsahuje výzkumné kapitoly napříč specializacemi, jejichž společným jmenovatelem je výzkumná metoda – přehledová studie. Publikace se věnuje prezentaci výsledků přehledového speciálně pedagogického výzkumu v oblasti školní třídy, školního poradenství a speciálně pedagogického poradenství. Hlavním zdrojem vědeckých studií pro tvorbu této publikace byly cizojazyčné databáze vědeckých výstupů – zvláště web of science, EBSCO a ERIH. Odborná publikace je určena vědecké komunitě a studentům magisterského a doktorského studijního programu Speciální pedagogika.
Abstract (in English)
The book Special and Inclusive Education in Peer Review Studies brings a comprehensive scientific view on Special and Inclusive Education. The book brings complete information about the development of scientific special pedagogical approaches at Czech and international level. This publication presents results of Peer review studies in the field of special education research. Peer reviews are focused on the field of classroom, school counselling and special education counselling. The main sources of scientific studies are foreign databases of scientific outputs - particularly Web of Science, EBSCO and ERIH. The book presents the research done by the Ph.D. candidates in Special Education.
PrintDisplayed: 29/8/2024 12:57