Detailed Information on Publication Record
2016
Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁBasic information
Original name
Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Authors
Edition
3. dotisk 1. vyd. Brno, 279 pp. 2016
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Editorství odborné knihy
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-6678-6
Tags
Změněno: 1/6/2016 14:51, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Odborná publikace „Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu“ je dílem akademických pracovníků Masarykovy univerzity pod vedením Miroslavy Bartoňové a Marie Vítkové, kteří intenzivně řeší v letech 2013–2015 problematiku mezioborového výzkumného projektu MUNI/M/0012/2013 na téma Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. V projektu je řešeno téma inkluze jako interdisciplinární problém, který umožňuje řešitelům jeho komplexnější uchopení bez limitu oborovosti.
In English
The book Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools is the work of academics from Masaryk University managed by Miroslava Bartoňová and Marie Vítková. The academics are intensively addressing the issues covered in the interdisciplinary research project Inclusion in Schools as an Interdisciplinary Issue.Basis, Conditions and Strategies for Implementation during 2013–2015. The project is addressing the topic of inclusion as an interdisciplinary issue, which allows the researchers its comprehensive grasp without the limits of one field.