Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV. Sborník příspěvků z konference (Motivation of gifted pupils and students in mathematics and sciences). Novotná, Jiřina (ed.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 92 pp. ISBN 978-80-210-8146-8. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV. Sborník příspěvků z konference
Name in Czech Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV. Sborník příspěvků z konference
Name (in English) Motivation of gifted pupils and students in mathematics and sciences
Authors
Novotná, Jiřina (ed.).
Edition 1. vyd. Brno, 92 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 978-80-210-8146-8
Keywords (in Czech) Motivace; matematika; fyzika; chemie; přírodopis; talentovaní žáci.
Keywords in English Motivation; mathematics; physics; chemistry; biology; gifted pupils.
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 3/6/2016 11:50.
Abstract
V současné době, charakterizované nezájmem mladé generace o matematiku a přírodovědné předměty, hraje velkou roli motivace ke studiu těchto předmětů. Otázce motivace v matematice a přírodních vědách na všech stupních škol, počínaje mateřskými, je věnován předložený sborník. Autoři sborníku doufají, že jejich práce poslouží jako inspirace pro práci učitelů na všech typech škol a pomůže zvýšit zájem mladé generace o matematiku a přírodní vědy.
Abstract (in English)
In present times, characterised by lack of interest of young generation in mathematics, physics and chemistry, plays leading role motivation. The question of motivation in mathematics and physics is solved in present proceedings.The authors of proceedings hope that their works will be inspiration for teachers at basic schools in their difficult work.
PrintDisplayed: 28/3/2024 23:23