Detailed Information on Publication Record
2016
E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ and Jiří POLÁČEKBasic information
Original name
E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi
Name (in English)
E-learning. Learning with digital technologies
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana STAUDKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří POLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Vydání první. Praha, 280 pp. 2016
Publisher
Wolters Kluwer
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/16:00090125
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7552-217-7
Keywords (in Czech)
e-learning; informační a komunikační technologie ve vzdělávání; učení; didaktika; pedagogický výzkum
Keywords in English
e-learning; ICT in education; learning; educational research
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 12/4/2017 13:23, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Kniha reflektuje vývoj digitálních technologií, základem uvažování autorů o e-learningu však nejsou technologie samotné, ale problematika lidského učení, ať už formálního či informálního. Kniha vychází z teoretického studia i empirického výzkumu autorů, kteří se snaží ukázat některé možné cesty a postupy v oblasti učení (se) s digitálními technologiemi. Autoři v publikaci představují teoretická východiska, výsledky empirických výzkumů a výzkumné přístupy k e-learningu. Kniha reflektuje současné pedagogické i technologické trendy, zároveň je kritická k nerealistickým očekáváním a představám, které jsou s implementací technologií často spojeny.
In English
In society we live in digital technologies have been playing an increasingly important role. They are entering all kinds of areas of human life, education and schools included. Here digital technologies are becoming an important means with a potential to increase the quality of education and learning as well as support many innovation processes. The book does discuss this technological development but it human learning, both formal and informal, rather than technologies as such which is at the centre of the authors’ approach. The book is based on sustained study of issues in current education, learning theories, e-learning and empirical research in this field including the authors’ own research.
Links
MUNI/A/1147/2015, interní kód MU |
|