E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ and Jiří POLÁČEK. E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi (E-learning. Learning with digital technologies). Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 280 pp. ISBN 978-80-7552-217-7. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi |
Name (in English) | E-learning. Learning with digital technologies |
Authors | ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana STAUDKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří POLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | Vydání první. Praha, 280 pp. 2016. |
Publisher | Wolters Kluwer |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/16:00090125 |
Organization unit | Faculty of Arts |
ISBN | 978-80-7552-217-7 |
Keywords (in Czech) | e-learning; informační a komunikační technologie ve vzdělávání; učení; didaktika; pedagogický výzkum |
Keywords in English | e-learning; ICT in education; learning; educational research |
Tags | e-learning, ICT education educational sciences, ICT using, information and communication technologies, learning theory, research in education, rivok |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 12/4/2017 13:23. |
Abstract |
---|
Kniha reflektuje vývoj digitálních technologií, základem uvažování autorů o e-learningu však nejsou technologie samotné, ale problematika lidského učení, ať už formálního či informálního. Kniha vychází z teoretického studia i empirického výzkumu autorů, kteří se snaží ukázat některé možné cesty a postupy v oblasti učení (se) s digitálními technologiemi. Autoři v publikaci představují teoretická východiska, výsledky empirických výzkumů a výzkumné přístupy k e-learningu. Kniha reflektuje současné pedagogické i technologické trendy, zároveň je kritická k nerealistickým očekáváním a představám, které jsou s implementací technologií často spojeny. |
Abstract (in English) |
---|
In society we live in digital technologies have been playing an increasingly important role. They are entering all kinds of areas of human life, education and schools included. Here digital technologies are becoming an important means with a potential to increase the quality of education and learning as well as support many innovation processes. The book does discuss this technological development but it human learning, both formal and informal, rather than technologies as such which is at the centre of the authors’ approach. The book is based on sustained study of issues in current education, learning theories, e-learning and empirical research in this field including the authors’ own research. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1147/2015, interní kód MU | Name: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 16/10/2024 17:03