B 2016

E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi

ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ and Jiří POLÁČEK

Basic information

Original name

E-learning. Učení (se) s digitálními technologiemi

Name (in English)

E-learning. Learning with digital technologies

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana STAUDKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří POLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Vydání první. Praha, 280 pp. 2016

Publisher

Wolters Kluwer

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/16:00090125

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7552-217-7

Keywords (in Czech)

e-learning; informační a komunikační technologie ve vzdělávání; učení; didaktika; pedagogický výzkum

Keywords in English

e-learning; ICT in education; learning; educational research

Tags

Reviewed
Změněno: 12/4/2017 13:23, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

Kniha reflektuje vývoj digitálních technologií, základem uvažování autorů o e-learningu však nejsou technologie samotné, ale problematika lidského učení, ať už formálního či informálního. Kniha vychází z teoretického studia i empirického výzkumu autorů, kteří se snaží ukázat některé možné cesty a postupy v oblasti učení (se) s digitálními technologiemi. Autoři v publikaci představují teoretická východiska, výsledky empirických výzkumů a výzkumné přístupy k e-learningu. Kniha reflektuje současné pedagogické i technologické trendy, zároveň je kritická k nerealistickým očekáváním a představám, které jsou s implementací technologií často spojeny.

In English

In society we live in digital technologies have been playing an increasingly important role. They are entering all kinds of areas of human life, education and schools included. Here digital technologies are becoming an important means with a potential to increase the quality of education and learning as well as support many innovation processes. The book does discuss this technological development but it human learning, both formal and informal, rather than technologies as such which is at the centre of the authors’ approach. The book is based on sustained study of issues in current education, learning theories, e-learning and empirical research in this field including the authors’ own research.

Links

MUNI/A/1147/2015, interní kód MU
Name: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A