Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1347079, author = {Arnseth, Hans Christian and Erstad, Ola and Juhaňák, Libor and Zounek, Jiří}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-1-5}, keywords = {youth; formal and informal learning; digital technology; literacy; research}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Pedagogika a nové výzvy výzkumu ICT : role digitálních technologií v každodenním životě a učení mládeže}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/135157}, volume = {21}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1347079 AU - Arnseth, Hans Christian - Erstad, Ola - Juhaňák, Libor - Zounek, Jiří PY - 2016 TI - Pedagogika a nové výzvy výzkumu ICT : role digitálních technologií v každodenním životě a učení mládeže JF - Studia paedagogica VL - 21 IS - 1 SP - 87-110 EP - 87-110 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - youth KW - formal and informal learning KW - digital technology KW - literacy KW - research UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/135157 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/135157 N2 - Stať diskuzního charakteru se zabývá problematikou učení mládeže v různých kontextech a prostředích v éře digitálních technologií. Mládež se s digitálními technologiemi běžně setkává jak ve škole, tak zejména mimo školu, tradičně se však pedagogický výzkum věnuje především školnímu využití ICT. Je tedy velkou výzvou pro pedagogiku tyto oblasti propojit s cílem poznat komplexněji život a učení současné mládeže. V úvodní části se zaměřujeme na současný stav pedagogického výzkumu, ukazujeme také, že ICT nelze považovat pouze za moderní didaktickou pomůcku. V dalších částech diskutujeme možná teoretická východiska tématu. Následně se zabýváme metodologickými otázkami empirického výzkumu, přičemž prezentujeme také příklady realizovaných výzkumů, které jdou za rámec tradičních výzkumů formálního učení s ICT. V závěru se pak zamýšlíme nad teoretickými, metodologickými i aplikačními otázkami, jež souvisejí s takto komplexně pojatým pedagogickým výzkumem mládeže. Jedním z cílů této stati je motivovat k diskuzi o pedagogické teorii a výzkumu učení dnešní mládeže s ICT a podnítit tak teoretickou i výzkumnou činnost v této oblasti. ER -
ARNSETH, Hans Christian, Ola ERSTAD, Libor JUHAŇÁK and Jiří ZOUNEK. Pedagogika a nové výzvy výzkumu ICT : role digitálních technologií v každodenním životě a učení mládeže (Pedagogy and New Challenges in ICT Research : On the Role of Digital Technologies in Everyday Life and Youth Learning). \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2016, vol.~21, No~1, p.~87-110. ISSN~1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2016-1-5.
|