HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Olga KUSÁ, Josef LUKAS and Marie NAJMONOVÁ. Inkluzivní vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů (Inclusive Education in Undergraduate Teacher Training). Brno: Liga lidských práv, 2016, 61 pp. ISBN 978-80-87414-30-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluzivní vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů
Name (in English) Inclusive Education in Undergraduate Teacher Training
Authors HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Olga KUSÁ, Josef LUKAS and Marie NAJMONOVÁ.
Edition Brno, 61 pp. 2016.
Publisher Liga lidských práv
Other information
Original language Czech
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-87414-30-9
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; principy inkluzivního vzdělávání; profesní příprava učitelů
Keywords in English inclusive education; principles of inclusive education; teacher training
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 28/3/2017 10:10.
Abstract
Předkládaná metodika popisuje možnosti zavádění inkluzivních přístupů do vzdělávání budoucích učitelů na pedagogických fakultách v Ćeské republice. Uvádí příklady existujících modelů inkluzivního vzdělávání na pedagogických fakultách a nabízí k diskusi návrh obecné koncepce možného směřování pedagogických fakult v otázkách přípravy budoucích pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání.
Abstract (in English)
The methodology describes the options for the implementation of inclusive approaches to teacher education at faculties of education in the Czech Republic. It gives examples of common models of inclusive education at faculties of education and offering to discuss a draft general concept of possible courses of faculties of education in matters of training of teachers for inclusive education.
PrintDisplayed: 28/4/2024 05:25