Detailed Information on Publication Record
2016
Inkluzivní vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů
HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Olga KUSÁ, Josef LUKAS, Marie NAJMONOVÁ et. al.Basic information
Original name
Inkluzivní vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů
Name (in English)
Inclusive Education in Undergraduate Teacher Training
Authors
Edition
Brno, 61 pp. 2016
Publisher
Liga lidských práv
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Účelové publikace
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-87414-30-9
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání; principy inkluzivního vzdělávání; profesní příprava učitelů
Keywords in English
inclusive education; principles of inclusive education; teacher training
Změněno: 28/3/2017 10:10, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
Předkládaná metodika popisuje možnosti zavádění inkluzivních přístupů do vzdělávání budoucích učitelů na pedagogických fakultách v Ćeské republice. Uvádí příklady existujících modelů inkluzivního vzdělávání na pedagogických fakultách a nabízí k diskusi návrh obecné koncepce možného směřování pedagogických fakult v otázkách přípravy budoucích pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání.
In English
The methodology describes the options for the implementation of inclusive approaches to teacher education at faculties of education in the Czech Republic. It gives examples of common models of inclusive education at faculties of education and offering to discuss a draft general concept of possible courses of faculties of education in matters of training of teachers for inclusive education.