u 2016

Inkluzivní vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů

HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Olga KUSÁ, Josef LUKAS, Marie NAJMONOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Inkluzivní vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů

Name (in English)

Inclusive Education in Undergraduate Teacher Training

Authors

HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Olga KUSÁ, Josef LUKAS and Marie NAJMONOVÁ

Edition

Brno, 61 pp. 2016

Publisher

Liga lidských práv

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Účelové publikace

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-87414-30-9

Keywords (in Czech)

inkluzivní vzdělávání; principy inkluzivního vzdělávání; profesní příprava učitelů

Keywords in English

inclusive education; principles of inclusive education; teacher training
Změněno: 28/3/2017 10:10, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Abstract

V originále

Předkládaná metodika popisuje možnosti zavádění inkluzivních přístupů do vzdělávání budoucích učitelů na pedagogických fakultách v Ćeské republice. Uvádí příklady existujících modelů inkluzivního vzdělávání na pedagogických fakultách a nabízí k diskusi návrh obecné koncepce možného směřování pedagogických fakult v otázkách přípravy budoucích pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání.

In English

The methodology describes the options for the implementation of inclusive approaches to teacher education at faculties of education in the Czech Republic. It gives examples of common models of inclusive education at faculties of education and offering to discuss a draft general concept of possible courses of faculties of education in matters of training of teachers for inclusive education.