VÁCLAVÍK, Ladislav. Thinking creatively: Introducing new didactic methods into a course of English for Laboratory Technicians. Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS). De Gruyter, 2016, Vol. 6, Issue 1, s. 33-52. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2016-0002.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Thinking creatively: Introducing new didactic methods into a course of English for Laboratory Technicians
Název česky Myslet tvůrčím způsobem: zavádění nových didaktických metod v rámci kurzu Angličtina pro laboratorní techniky
Autoři VÁCLAVÍK, Ladislav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS), De Gruyter, 2016, 2191-611X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/16:00090137
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Doi http://dx.doi.org/10.1515/cercles-2016-0002
Klíčová slova česky ESP; inovace, kolaborativní učení; kreativita; skupinová výuka; motivace
Klíčová slova anglicky ESP; innovation; collaboration; creativity; group work; motivation
Štítky collaborative learning, creativity, ESP, group work, motivation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 17. 5. 2018 13:53.
Anotace
A short study in how the newest trends in language teaching have been implemented in a specific course of English at Masaryk university. English for Laboratory Technicians is one ot the courses which have undergone substantial changes. These concern primarily the curriculum, based originally on a textbook and rebuildt significantly so that its structure corresponds more closely tu students´ needs. Three basic methodological building blocks underpinning the practical teaching process are introduced and briefly discussed: the concept of creativity, collaborative learning and motivation.
Anotace česky
Studie zabývající se implementací nejnovějších učebních metod do výuky angličtiny na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 19:34