TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. New Factors in Teacher Training in Innovative Educational Methods Focusing on Inquiry-Based Science Education. Online. In N. Callaos, J. Horne, M. Savoie, B. Sánches, A. Tremante. IMCIC'16 - ICSIT 2016, The 7th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 7th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II. Orlando, USA: International Institute of Informatics and Systemics, 2016. p. 126-131. ISBN 978-1-941763-38-4. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name New Factors in Teacher Training in Innovative Educational Methods Focusing on Inquiry-Based Science Education
Name in Czech Nové faktory v učitelském vzdělávání v inovativních vzdělávacích metodách zaměřených na IBSE
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition Orlando, USA, IMCIC'16 - ICSIT 2016, The 7th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 7th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II, p. 126-131, 6 pp. 2016.
Publisher International Institute of Informatics and Systemics
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00090158
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-1-941763-38-4
Keywords (in Czech) účinnost; IBSE; limitující faktory; učitelské vzdělávání
Keywords in English effectiveness; inquiry-based science education; limiting factors; teacher training
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 11/2/2019 13:01.
Abstract
The study is devoted to research into new limiting factors in science teacher education. Design-based research was the basic framework, with the use of specific research methods such as a curricular Delphi study, Kirton’s Adaptation-Innovation Inventory, a case study, structured observation, a questionnaire, structured interviews, and analysis of teachers’ products. The main research outcome is determination of new limiting factors of the effectiveness of teacher training in inquiry-based science education: creativity styles of teachers, adult learning styles of teachers, and individual education of teachers. Teacher constructivism and motivation are the bases of the developed method for overcoming these limiting factors.
Abstract (in Czech)
Studie je věnována výzkumu nových limitujících faktorů při vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů. Design-based research byl výzkumným rámcem, s využitím konkrétních výzkumných metod, jako je například kurikulární studie Delphi, Kirtonův inventář, případové studie, strukturované pozorování, dotazníky, strukturované rozhovory a analýza produktů učitelů. Hlavním výzkumným výsledkem je stanovení nových limitujících faktorů efektivity vzdělávání učitelů: kreativní styly učitelů, vzdělávání styly dospělých učitelů a individuální vzdělávání učitelů. Učitelský konstruktivismus a motivace jsou základem pro tvorbu metod pro překonávání těchto omezujících faktorů.
PrintDisplayed: 23/4/2024 13:46